Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har takvise murringer i ryggen. Er noen få minutter mellom. Det har murret en del i 2 uker nå sammen med en del vonde kynnere. Men nå er det konstante murringer i ryggen. Er ganske så vonde. Har også stikkende smerter ned mot underlivet. Greia er at magen er ikke spessielt hard. Har hatt en del hodepine de siste dagene, samt vært kvalm og hatt løs mage. Kan det være rier uten at magen blir hard? Har holdt på slik nå i en time. Er i uke 28....
LizzyG Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Riene mine satt kun i ryggen. Ring føden hvis du er usikker. Bedre å overdrive slik at de tar deg inn til en sjekk enn at du skal gå å være bekymret.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Men er så redd for og komme ned dit og så er det falsk alarm. Har en dårlig opplevelse med at jeg var bekymret og kom ned til de, men så viste det seg at det ikke var noe alvorlig. Og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ikke kontakte de i hytt og pine for de hadde nok og gjøre. Og det var FØRSTE gangen jeg var på føden og det var jordmoren min som henviste meg dit.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Jeg hadde masrier i ryggen, og det var utrolig vondt! Tror ikke magen var noe hardt, jeg klarte fint å gå rundt omkring. Da fødselen startet satt riene kun i magen, og da klarte jeg ikke stå oppreist eller gå rundt omkring. Jeg tror du kan ha riene i ryggen, i magen eller en kombinasjon. (Jeg fikk spørsmål fra venninner om jeg hadde rygg- eller mage-rier) Hvis du har hatt regelmessige rier i over en time, og kun er i uke 28, så BØR du kontakte føden! Hvis fødselen din har startet, så ser de dette og prøver å stoppe den! Jo lenger du venter, jo mindre sjanse er det for at de klarer å stoppe fødselen. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men ta heller en telefon/et besøk for mye enn ett for lite! (Jeg ble selv innlagt med premature rier, trodde selv det bare var kynnere...)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Var magen deres myk når dere hadde tak i ryggen? Eller ble den veldig hard.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Ja jeg burde ringe, jeg er klar over det. Men av en eller annen grunn har jeg en sperre som sier at jeg ikke skal ringe unødig. Så ser det an i løpet av dagen.. Skal til jordmor etter helgen. Og jeg har jo hatt slike murringer i 2 uker uten at det har skjedd noe. Og så lenge magen ikke er hard når de takene kommer så er det kanskje bare sterkere murringer. Jeg vet ikke. Huff er så vanskelig. Hører hele tiden at de er lei av og få inn hysteriske gravide. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 mine rier satt også kun i ryggen. forferdelig vondt i korsryggen i 30 timer var ikke moro!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå