Venja Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Ut fra overskriften så er det vel ikke akkurat noen hemmelighet at jeg ikke liker å amme, og i dag blir jeg ekstra frustert av mini som nekter å ta den "dårlige" puppen. Hate er vel å ta litt sterkt i, men synes ikke det er noe kos. Dette henger nok mye sammen med at jeg slet veldig med å komme igang med ammingen med første mann. Ente opp med å amme han i ca 8 mnd da ville ikke han mer. Denne gangen har ammingen gått mye bedre, men de siste dagene har bare vært tull. Har en god og en dårlig pupp. Tilbyr alltid den dårlig puppen først, men nå nekter han plent å ta den. Måtte opp i natt å pumpe da jeg fikk melkespreng, fikk ut 60 ml. Ikke den store mengden med tanke på at det var spreng (vet at babyen får ut mer ja...). Pumpet den gode puppen litt også siden jeg først var i gang. Den hadde han tilslutt spist godt av, fikk ut nesten 30 ml av den på en brøkdel av tiden. Så det er helt klart mindre mat i den dårlige enn i den gode. I dag har han vært sutrete. Nektet å spise av den dårlige så jeg har nettopp pumpet den for å prøve å opprettholde melken.Han har ikke rørt den puppen siden kl 7 i dag tidlig... fikk ut 20 ml. Vet ikke hvor lenge jeg orker å styre med dette. Skriking før og ikke minst under ammingen. Blir så frustert. Er så mye enklere å gi flaske, og mer kos er det og. Er nesten så jeg vurderer å kutte ammingen og gå over til flaske på heltid.... men så er jo morsmelk best, og ikke minst mest lettvindt når det går fint. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget... men godt å lufte litt frustrasjon.
Blind Gudinne Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Amming er ikke alltid like lett, desverre. Hvis du finner ut at du vil begynne med flaske isteden, så gjør du det! Barnet ditt har fått i seg den viktige MM og har ett grunnlag. Det blir skikkelige mennesker av MME-barn også =) ( Og det er stort sett bare i Norge det er sånn ammehysteri...)
Venja Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2009 Ja blir skikkelige folk av MME-barn også. Er bare så utrolig mye mer praktisk å amme enn å styre med flaske. Han får en flaske på kvelden og det med god samvittighet
Makko med to små gutter Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Hat er et sterkt ord, men nei, jeg synes ikke det er noe kos. Mini er nå 6mnd og ENDELIG gjør det ikke vondt lenger... jippi!Men de første mnd var utdrivingen så smertefull at jeg beit tenna sammen og fikk tårer i øynene... Vi bruker fryktelig lang tid, men stort sett spiser han ok. Han hadde en periode rundt 4 mnd der han var helt håpløs, der han kastet seg rundt og skulle se på alt annet. Men nå når mini er syk er jeg veldig glad for at jeg ammer, mm øker ikke slimprod. slik mme kan gjøre, og den innholder antistoffer som forhåpentlig vis gjør han fortere frisk! Han spiser desverre så lite at jeg må pumpe masse... Hvor gammel er gutten din? Når det gjelder den "dårlige puppen" din, det er fult mulig å gjøre noe med det. Jeg hadde det også slik. Tilbydde alltid den først når han var skikkelig sulten. Pump deg masse på den puppen (med 1-2timers mellomrom), om det er slitsomt å sterilisere alt, la heller være og kast melken i etterkant. Min "dårlige pupp" har snart vel så mye melk som den andre nå, og det virker som den slipper melka lettere, så vi har snart en ny superpupp ;-)
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har også en god og dårlig pupp som du sier. Mini nektet tidlig å ta den dårlige puppen. Jeg løste dette ved å legge han til den dårlige puppen når han var veldig sulten f.eks. etter søvn. Tilbydde godpuppen når han ikke var fullt så sulten. Men tro meg, hvert måltid på den dårlige puppen var en kamp. Både han og jeg gråt MYE. Måtte være veldig tålmodig, men bet tenna sammen, og nå går det heldigvis mye bedre. Fant forresten ut at grunnen til at han ikke likte den "dårlige" puppen var pga. veldig sterk utdrivningsrefleks. Han er nå 3mnd og klarer bedre å ta unna mengen som spruter, men jeg må dessverre fortsatt ligge og amme fra denne puppen slik at han ikke kobler seg av.. Jeg hater dette utsagnet, og tro meg, har hørt det MASSE: "det blir bedre", og nå sier jeg det samme til deg. Hold ut; det blir bedre:)
Venja Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2009 Her er problemet dårlig utdrivningsrefleks.Melken kommer ikke rett og slett ikke fort nok og han blir rasende. Har fått nesespray som hjelper litt, men langt i fra løser problemet. Hadde problem med det med eldstemann også så har vært forberedt på det. Hugser jeg da gikk og ammet. Kunne ikke sette meg ned før melken var komt skikkelig i gang, det var et ork men da var eldre enn det babyen er nå. Gleder meg til han blir 4 mnd og vi kan begynne med litt grøt! Han er en stor baby som krever MYE mat!
HelenFlores Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Kanskje du kan prøve å gi den gode puppen først. Jeg begynte med det etter at småen min også nektet å ta av den vonde! Saken her er den at utdrivningsrefleksen kommer bedre i gang på den vonde når jeg først har gitt fra den gode:) I tillegg kan det være en ide å ta småen til kiropraktor om du ikke har vært og sjekke om han har noen låsning i nakken da det kan gjøre det vondt for han å ligge på ene siden!? Lykke til...
mamarama og lille banan Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 jeg skjønner deg veldig godt, det er ikke særlig kos med ammingen her heller. det var mye startproblemer her i gården, for så en grei periode. deretter en "funksjonell" ammestreik på over 2 mnd. nå har vi vært til manuellterapeut, og det viste seg at han hadde stiv nakke. det ser ut til at ammingen går bedre nå. kanskje du skulle ha prøvd det hvis det er en i nærheten? det er helt gratis og kan vel ikke skade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå