Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Så de superfine crankypantsene du hadde strikket til lille på bloggen din, og tenkte jeg skulle snike meg til litt av din strikkeerfaring før jeg begynte på buksene til mine englebarn! Hvor gammel er lille, og hvilken str bruker hun vanligvis i klær? Hvor mange masker la du opp til buksa, og hvilken pinnestr brukte du? Puh, mange spm på en gang!
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Ikke for å kuppe tråden.. Men har du en annen oppskrift på bukse kan du bruke den, bare at du gjlr som det står i oppskrifta på rompa, for da får du jo den fine munnen:)
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 Bare fint med "trådkuppere"!! Ja, det var jo ikke så dumt! Men i de oppskriftene brukes pinne nr 2,5, og i monsteroppskrifta står pinne 3,5 - blir jo så usikker!! Har fått det nydelig fine garnet fra 123knit nå, så verker i fingrene etter å få begynt på buksene!! Hehe.. Ikke det - har jo forskjellige prosjekter jeg holder på med, men det er jo så moro og begynne på noe nytt!! Jenta mi bruker str 98 (akkurat passelig) nå, og har tenkt å strikke buksene litt store - de må jo passe neste høst også. Skal ha ribbestrikk nederst på beina slik at det ikke gjør noe om de er litt store ellers. Men ble usikker på hvor mange masker jeg burde legge opp.. Ser det står 140 masker (=4 år) i ei oppskrift jeg fant, men vet ikke.. Hva tror du? Ser jo på bloggen din at du er rene strikkeguruen!!
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Strikkegura var å ta hardt i haha... Så lenge garnet passer med pinnene så soiller det ingen rolle hvor tykt garnet er.. Har sett buksa i både tynt (babyull) og tykkere garn.. De blir fine alle sammen.. hehe... Har ikke fått somla meg til å strikke en selv men blir vel etterhvert.. har to små å strikke til da.. hehe... 140 m høres ikke så gærdi ut det syns jeg.. Det pleier å stå mål så du kan jo måle henne kanskje? Snuppa her bruker også 98 i bukser og er snart 2 år.. hehe lang i beina...
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2009 Ojoj, du har ei lang frøken!! Jenta vår er 2,5 år og hun ligger jo godt an på høydekurven,så da kan jeg jo se for meg hvor godt frøkena deres ligger an! Hmm, ja får måle henne litt, og prøve meg litt fram! Er så kjekt å få litt input fra andre - kjører seg jo litt fast selv! Hehe.. Har også to å strikke til, lillegutt er 1 år og i mai kommer en ny lillebror - han må vel kanskje få han også, og vips - der hadde jeg 3 å strikke til!! Du har jo strikka masse fint, synes godt du kan kalle deg strikkeguru!!!!!!!!
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Hehe, takk.. er jo bare lette oppskrifter en ett sted må man begynne:)
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2009 Joda, men det er noe med det - når du samler opp alt du har lagt på en plass, så ser det jo ut som du er skikkelig proff! Hehe, jeg er jo så grønn på dette at jeg ikke klarer å se hva som er lett og hva som er vanskelig å strikke! Er vel kanskje derfor jeg sitter her og sliter med disse hersens skistrømpene i fana mønster?! Hihi...
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Er ikke noe flink på mønster å sånn jeg da.. hehe...
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2009 Driver og manner meg opp her nå, i kveld skal jeg begynne på buksene!! Tusen takk for hjelpa!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2009 Synes jeg så deg her inne, måtte bare forsøke å dytte opp en gang til! Får ikke begynt i kveld, oppdaga at jeg ikke hadde pinne nr 3,5 her hjemme. Skal (heldigvis) jo til legen i byen i morgen, så da får jeg vel kjøpe nye pinner i riktig størrelse.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 hei! ser du har fått svar av andre her. hehe. lille bruker vanligvis 116 i klær og er 4 år. jeg la opp 146 masker tror jeg, og strikket ellers som i oppskriften men forlenga litt før og etter munnen slik at den ble litt lenger siden hun er 4 år. så økte jeg vel 8 ganger tror på hver side av midtmasken etter munnen og deretter delte jeg for beina. så felte jeg bare til jeg synes den var smal nok (mye smalere enn orginalebuksen fordi den skal under dress osv..) og til slutt lurer jeg på om jeg hadde rundt 48 masker på beine før jeg laget vrangbord av en rett og en vrang og ikke sånn perlestrikk som orginaloppskriften har. også fordi den skal nedi sko og under dress.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. februar 2009 #13 Skrevet 12. februar 2009 mange som sier at orginaloppskriften er for stor til en 1.5 åring og jeg tror 140 masker er for mye til en 2åring altså!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 dessuten strikke jeg livet slik 2 cm glattstrikk, en omgang vrangstrikk og 2 cm glattstrikk igjen. brettet ned og tredde strikk.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 12. februar 2009 Supert, tusen takk! Akkurat det jeg hadde bruk for! Det var veldig bra jeg venta på svar fra deg, hadde tenkt på å legge 140 masker, men da hadde den jo blitt aaaaaaalt for stor!! SUPERT!! Kommer til å bruke dine tips, de var geniale! Brukte du pinne nr 3,5?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. februar 2009 #16 Skrevet 12. februar 2009 japp! pinne 3.5 ja. husk på å ikke "legg av" for hardt når du har kommet ned til enden på beinet. da blir det trangt!
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #17 Skrevet 12. februar 2009 Great! Hehe, akkurat det som er mitt problem - strikker såååååååå stramt!! Brukte trepinner da jeg begynte å strikke, men måtte slutte med det fordi jeg knapt nok fikk maskene av pinnene! :s Hehe, ble litt bedre da jeg begynte med vanlige pinner, men strikker fortsatt veldig stramt! Hehe, blir fine og jevne plagg da! Du er en knupp - supert å kunne dra nytte av noen som allerede har prøvd oppskrifta!! (Og ikke minst - bloggen din er genial! Elsker klærne dine, og stilen din er helt nydelig! Og du skriver kjempe bra, lever meg sånn inn i opplevelsene dine! - Min favorittblogg!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå