Gå til innhold

Hvor ofte har barnet ditt turdag i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har de kun 1 gang per måned for de som er født i 2007, dvs mini på snart 2 år er kun på tur en gang i mnd, og det synes jeg er lite! Det er ikke en friluftsbhg, men friluft er viktig ookke som. Føler de små barna blir "straffet" for at det er så mange barn i bhg at de ikke får til å ta de med på tur oftere.

Greit å høre andres tur-"rutiner". Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i mnd. De er delt opp i flere grupper. Så har de 2 turdager i uken, en for hver av gruppene. Altså det er 2 grupper på hver turdag, de som er litt eldre drar lengre enn de aller minste.

Skrevet

En gang i uken. Noen ganger går de langt, andre ganger drar de på utforsking rett utenfor porten... Snart to år. De som er litt eldre, dvs. født før jul får ofte være med de eldre på litt lengre turer. De eldste blir prioritert når det gjelder byturer o.l.

Vi foreldre har tilbudt oss å bli med på turer slik at det blir mer gjennomførbart.

Skrevet

Men de er vel ute,selv om de ikke er på tur oftere??

Det er ikke sikkert de aller minste har så veldig stort behov for disse turene....har du tenkt på det? Hører ofte foreldre klage på at de minste er for lite på tur,at de lager for få ting i barnehagen...."har dere ikke gjort noe i dag???"Min erfaring er at de aller minste har det aller best i de trygge rammene innenfor porten i barnehage,de har ikke behov for å gå ut på tur,det holder å ta m bøtte bort i et hjørne og grave etter mark,eller gå på jakt etter blader,greiner....og JO,vi gjør masse hver eneste dag,selv om vi ikke er på tur....vi snakker om været,vi får venner,vi synger og lager mat,vi lærer å finne frem klær som passer for været som er ute og å kle på oss selv...vi tuller og tøyser,vi smiler og ler.......det aller aller viktigste er at barna har en trygg hverdag!!

Skrevet

Kanskje de voksne i barnehagen setter tryggheten til barnet ditt høyere enn utflukter??

Skrevet

Selvsagt skal de sette sikkerheten først, og jeg snakker ikke om utflukter til Himalaya, men en liten tur for at barna skal få oppleve å være litt ute i naturen med andre barn i samme alder. (De to siste mnd har de vært nesten rett utenfor døren, og det er stor stas) Gutten min blir i ekstase om han ser en traktor, et tre, ei katt, you name it, og jeg mener at barnehagen bør være med å ta del i dette.

Tenk bare på, at barn blir slitne av å være inne med x antall barn på lite areal (ingen småbarnsavdeling, virker kaotisk til tider med nesten 30 unger i en bhg som kan virke minimal).

Angående å være ute, så har de utetid, ja, men det hender seg rett som det er at de lar han få duppen sin da, sånn at han ikke får ut i det hele tatt....

Det er ikke meningen at barnehagen skal stå ansvarlig for at gutten min får være ute, nei (regner med noen vil kommentere det), men ettersom han tilbringer store deler av dagene der....

Skrevet

1 gang i uken. Noen ganger går de bare til et avstengt område bak bhg hvor de har bålplass. Et område de ikke ser til daglig. For barna kan dette være eksotisk og spennende nok!

Skrevet

jenta mi på 20mnd har to turdager i uken...;-)

Skrevet

I barnehagen vår er det fast turdag på onsdager.

Skrevet

En fast turdag i mnd for hele avdelingen hans 0-3. De deler ofte barna inn i grupper og går ulike turer men alltid tur på fredag, noe gutten min elsker :-)

Skrevet

fast turdag anna kvar torsdag-----for heile avd 0-6 år......

av og til lange turer,av og til korte.....av og til lagar dei middag på turen,eller har med seg nistepakken...men er ute store deler av dagen kvar dag...har stort og godt leikeområde....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...