Gå til innhold

Biff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår laget jeg og samboeren min en deilig biffmiddag (hadde nok tatt den i helga dersom det ikke var for at biffen gikk ut på dato idag).

Når jeg la meg så kom jeg til å tenke på at biffen var rosa inni, noe jeg ikke hadde tenkt på på forhånd. Tror dere dette er farlig? Den var ikke blodig i den forstand da, men medium stekt kanskje.

jeg tenkte på disse toksoplasmose og listeria greiene, kan man ikke få dette av slikt kjøtt?

Jeg er 32 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper da ikke det for jeg har spist en del blodig biff i det siste. Tror kroppen min lengter etter jern?

Skrevet

I teorien så er det en sjanse å ta når man spiser ikke gjennomstekt/-kokt kjøtt. En medium stekt biff er ikke gjennomstekt. Alikevel så er sansynligheten så liten at det etter alle solemerker har gått bra. Som et eksempel kan jeg bruke meg selv. Jeg har alltid spist mye kjøtt, omgått dyr av alle slag, jobber med dyr, og har katt, der jeg renser kattedoen selv. Jeg er toxoplasmose negativ. Det vil si at i mitt snart 34 år lange liv så har jeg aldri vært smittet av toxoplasmose. Sansynligheten for å bli smittet går ikke opp selv om man er gravid, så selv om jeg tar mine forhåndsregler, så svetter jeg ikke om kjøttet jeg spiser er litt rosa, for å si det slik ;-) Er i min 36. uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...