Gå til innhold

Dere som bor på kattem i Tr.heim.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives dere?

Fordeler og ulemper?

Er det mye stjeling av sykler og leker?

Kommer fellesgjelda til og gå merkbart opp i nærmeste framtid?

Vet mange sier det er idyll for barna og vokse opp der, men hvordan er det og bo der som voksen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor ikke der, men samboeren har vokst opp der og foreldrene hans bor der. Om det er mye stjeling det veit jeg ikke, men jeg har inntrykk av at de som bor i samme gata er flinke til å passe på hverandre:)

Og når det gjelder fellesgjelden så kommer det ann på hvor du skal bo hen, jeg vet at de skal pusse opp flere av gatene og da vil fellesgjelden gå opp der (noen gater er jo ferdige også). Du kan jo ta kontakt med styret der, de kan jo fortelle deg mere om det (svigerfar sitter i styret og jeg veit at han jobber med at ikke husleiene skal gå så veldig mye opp).

Og det virker som om de voksene trives ganske godt der også, de har ihvertfall ved flere anledninger hatt grillfester der barna er med på dagtid, og når de har lagt seg er det voksen fest. Ser nesten ut som om alle kjenner alle også:)

Skrevet

Takk for svar :)

Det er så mye som skal tenkes på når man skal kjøpe for første gang.

Skrevet

Jeg bor på Kattem og kjente meg ikke igjen i det med at alle kjenner alle.

Vi treffer veldig få ute her og det virker som de fleste sitter inne. De vi har truffer virker koselige. Jeg er ikke fra rondheim og syns det er veldig vannskelig å bli kjent med forl her i forhold til andre plasser jeg har bodd.

Men når det er sagt syns vi at vi har fått mye hus for pengene i forhold til enebolig og vi trenger ikke tenke så mye på utvendig vedlikehold. Om det er noe er det vaktmester tjeneste her og en gang i mnd setes det ut en kontainer der man kan kaste alt man trenger å kvitte seg med(det er veldig greit).

Det er mange og fine lekeplasser som vi stort sett har for oss selv i helgene. Litt mere folk på sommeren og det er jo koselig.

Vi griller en gang i året med barnehagen og bruker da en av parkene.

Vi har enda ikke blitt frastjålet noe.

Vi betaler nå ca.6200 kr i "husleie" i tilegg til lånet og det kan hende den går litt mer opp nå i byggefasen. Det vi har nå er ett byggelån og vi regner med at når byggingen er over og vi får permanet lån går den ned noe.

Det er ikke alle plassene her som skal renoveres og noen er allereder ferdige.

Vi ligger nært marka så om du liker å gå tur og plukke bær med ungene er det koselig. Eller gå på ski på vinteren.

Vil si at vi trives her, men kunne tenke oss flere familier å treffe ute med ungene eller annet.

Jeg vil tro at når ungene blir litt eldere og kan gå ut å leke alene vil dette være en veldig bra plas for de å få mange venner(lettere for unger enn voksne). Og jeg gleder meg over at de kan ha lekekameratene i nærheten av der vi bor og vil slippe å dra langt for å ha noen å være sammen med.

Og det blir bra for oss voksne også å vite hvor de er.

Skrevet

Nei kanskje ikke alle kjenner alle, virket bare sånn når jeg var der på besøk:)

Men vi skal kanskje flytte dit til sommer`n (muligens ta over en leilighet som arv), så er dere hjertelig velkommene på en kaffekopp hvis dere vil det:) Jeg er heller ikke fra Trondheim, men syntes nesten det var lettere å komme i kontakt med folk rundt der (da vi var på besøk) enn der jeg bor nå. Men kanskje det kommer ann på hvilken gate man holder til?

Skrevet

Jeg syns også det virker som om man får mye for pengene. Men syns det var en del som skulle betales på fellesgjelda i måneden på de fleste leilighetene som var for salg der. Men til gjengjeld så er det mye som er ''bakt'' inn i fellesgjelda.

Er jo litt usikker på hvor mye det vil koste oss i måneden med lån og fellesgjeld.

Tenker også at det er en kjempe fin plass og vokse opp for barna.

Kanskje det er slik at de som har bodd der lengst kjenner hverandre godt. Kjernen på en måte. Har hørt det er litt gjennomtrekk med familier, mange som flytter til og fra.

Takk for fint svar :)

HI

Skrevet

Vet ikke om det kommer ann på hvilken gate man bor i.

Plutselig kommer vi på kaffe:o)

Og til HI. Ja det er veldig mye som er i den "husleien" som varmtvann, oppvarming, konteiner en gang i mnd til hva det måtte være dere vil kaste, hageavfall konteiner hele tiden i den årstiden, forsikringer på hus, en del av tv utgiftene, noe innternett om man ikke som vi vil ha hurtigere enn det som er i pakken, vaktmester, tilgang på fellesvaskeri, ekstra kjølebod(har i allefall vi og veldig greit når man skal tine en hel kalkun eller lignende).

Hvor mye det vil koste dere kommer jo ann på hvilken type bolig dere vil kjøpe, hvor mye dere trenger i lån og hvor lang nedbetaling dere velger.

Det kan dere regne ut selv.

Skrevet

Takk for hjelpen fra dere damer :)

Kanskje vi alle blir naboer etterhvert :):) Uten og vite det selv en gang at vi har ''snakket'' sammen på internett-

HI

Skrevet

Kanskje vi treffes på lekeplassen:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...