Labambie Skrevet 12. februar 2009 #26 Skrevet 12. februar 2009 Vi ble frarådet dette på barsel, kommer aldri til å gjøre det. Jeg vet også om flere her på dib som har kontaktet lub og blitt frarådet det. Selvom det er hull i helseteppet, er det ingen lufting bak. Så lufta nedi vogna blir helt stillestående. Prøv selv, legg deg ned i sofaen og legg et helseteppe over ansiktet. Luften blir rimelig fort crappy uansett hvor mange luftehull det er.. Hadde det var lufting bak i vognen i tillegg blir det noe annet for da blir det gjennomtrekk.. Men dere, det blir seriøst ikke kaldt nedi vogna uansett.. Vi har også babycall med termometer og selv om det var -17 ute, gikk det aldri under +9 nedi vogna. Jeg kommer aldri til å ta noe foran vognåpning uansett årstid. På sommeren har vi parasoll som skrues fast på vogna, synes det er latterlig og latskap med teppe foran på sommerstid.. Men dere som er veldig tilhengere av dette, ta å prøv selv.. Legg dere ned i noe som er ganske tett og helseteppe foran dere..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. februar 2009 #27 Skrevet 12. februar 2009 Enig med Lambambie! Jeg har forresten lufting bak i kalesjen på vogna mi! Så når hun sov ute om sommeren eller vi trillet, hadde jeg alltid opp den! Kjempesnedig, så det ikke blir så tett luft neddi der. Anbefaler også en parasoll, selv om den jeg kjøpte var jeg sikkert litt uheldig med. Skal ha en annen en til sommeren!
snart mor til 3 Skrevet 12. februar 2009 #28 Skrevet 12. februar 2009 Det blir som mange sier ikke -10 grader inne i vognen... babycall med termometer er f.eks super nova... ellers så må jeg nok også henge meg på kritikerene til helseteppe over vogna...blåser det så triller man med vognen i slik en retning at det ikke blåser direkte i vognen.. er det for mye sol og man ikke får laget skygge med kallesjen kan man ta helseteppet over kanten slik at man får skygge,men ikke dekke til hele åpningen..ikke halve engang. og holder ikke det så får man snu vognen... det finnes også parasoller til vognene..bruk dem... ellers så må jeg også bare få skryte litt av basson roma... de har kallesj som man kan skyve så mye ned at man alltid får til å lage skygge.. og blåser det så har de en ekstra beskytter som normalt sett er brettet ned,men man kan brette opp for å gjøre det ekstra lunt og forhindre vind i vognen
fiskelisken Skrevet 13. februar 2009 #29 Skrevet 13. februar 2009 Jeg har aldri og kommer aldri til å henge noe tepper over vognen. hvis vi er på tur og det blåser så snur jeg bare vognen fra vindretningen. Om sommeren brukte vi bare en liten parasol og den var jeg veldig fornøyd med. Lillegutt er veldig varm av seg så han trengte all den friske lufta han kunne få...ville så absolut ikke dekke til vogna meed teppe.
Gjest amandine Skrevet 13. februar 2009 #30 Skrevet 13. februar 2009 Helseteppe er nå en ting for seg, men er det virkelig bare meg som aldri ville hatt babycall oppi vogna? Nå liker ikke jeg å ha mobilen der heller, men.. Kanskje bare meg som tenker på stråling?
Puppesnuppa Skrevet 13. februar 2009 #31 Skrevet 13. februar 2009 Jeg bruker den nyeste babycallen til Super Nova og den har ikke stråling.. Men vet ikke hvordan det er med de andre da.
temine Skrevet 13. februar 2009 #32 Skrevet 13. februar 2009 Man må undersøke litt når man kjøper en babycall som skal brukes nær babyen. IKKE kjøp en som sender hele tiden, men en som kun sender når babyen lager lyd. Også en som man kan stille inn sensitiviteten på, slik at ikke calleren sender bare babyen snur seg. Jeg setter på calleren når knerten har sovna, og legger den øverst i vognbagen. Svært sjelden den sender noe før han gråter og vil opp igjen. Dette synes jeg er ok, men om du ikke føler deg trygg på å gjøre det samme, skal du selvfølgelig ikke gjøre det. Om natta har vi calleren stående mer enn 2 meter unna senga, jeg har nemlig lest at da reduseres stråling med over 80 %. Calleren står bare på før vi legger oss på nattestid da, når vi legger oss skrur vi den av, for han sover like ved meg. Så ja, jeg har tenkt på det:)
Gjest Skrevet 13. februar 2009 #33 Skrevet 13. februar 2009 Jeg synes nå dere er litt hysteriske med dette helseteppe greiene. Jeg bruker helseteppe over og kommer ikke til å slutte med det.
Mamman til M&E Skrevet 13. februar 2009 #34 Skrevet 13. februar 2009 Jøss for en hysteri! Må nesten le litt her nå. Må bare si til henne over her en plass som sammenligner det å ha helseteppe over ansiktet med å ha det hengende i åpningen (slik at det i tillegg til hullene kommer luft inn på sidene) at jeg legger IKKE helseteppe over ansiktet til babyen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå