Gå til innhold

hvor lite har dere gått opp i graviditetene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha mitt andre barn nå, er normal vektig og er i uke 26, har ikke gått opp noen ting i forhold til utgangspunktet før jeg ble gravid. Spydde i begynnelsen og tok da av to kg så nå er jeg tilbake på min 2 normal vekt.

På mitt siste barn gikk jeg opp ca 12 kg, synest det var kjempe kjipt. Jeg er erkstremt dårlig til å slanke meg, har aldri fått til den pakken liksom så nå er planen å gå minst mulig fett opp for å slippe å slanke meg etter fødselen.

En veninne la på seg kun 2 kg i hele svangerskapet, hun var normalt høy og normal vektig og har et normalt aktivitets nivå. Hun fødte en gutt på 3800 som var frisk og velskapt og født litt før terimin. Dette var hennes andre barn. Hun fikk en kjempe grei fødsel og var i kjempe form etter fødselen.

Noen andre som har gått opp lite og det har gått kjempe fint??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk opp 12 kg forrige svangerskap og følte egentlig det var lite, jeg, hehe. Eller normalt - det er jo gjennomsnittet for hva man går opp. Jeg var mye sykemeldt så ikke så mye i aktivitet, men hadde til gjengjeld mye kvalme/oppkast og hadde dilla på salat (spiste ikke snop i det hele tatt siste halvdel av svangerskapet). Ergo tror jeg ikke det var så mye fett av de 12kg, i så fall bare "muskelsvinn". Kom kjapt tilbake på førgravidvekt (en mnd senere eller mindre uten noen annen innsats enn å gå helt vanlige turer). Om venninna di bare la på seg 2kg så må hun jo unektelig ha gått ned utrolig mye - som du sier veier jo babyen nesten 4kg, i tillegg kommer fostervann og morkake.

Skrevet

Er i uke 36 og har bare gått opp 7kg. Har litt å tære på, så gjør meg ingenting. Barnet tar uansett det det trenger av næring....har ikke spesielt matlyst for tiden..........den kommer nok tilbake etter fødsel...UFF :o(

Skrevet

Jeg gikk opp 8 kg med sønnen min. Husker ikke helt, men mener det var det 3 siste mnd kiloene kom hos meg. 8 kg er jo ikke mye og jeg håper det blir noe slikt denne gangen også:) Sønnen vår var 3670 g, frisk og fin:)

Skrevet

Første graviditet tok jeg av meg 5 kg - men det er pga en streng diett jeg må gå på under svangerskapet for å unngå at fosteret blir skadet. Dermed en svært streng vegetarkost, egentlig.

Denne gangen er jeg nå 14+3 uker på vei og har tatt av meg 1,8 kg fram til nå. Men har denne gangen vært mye plaget med kvalme og brekninger, og tror det spiller litt inn...., i tillegg til min strenge diett.

Skrevet

I første svangerskap gikk jeg først ned 5 kg, og så la jeg på meg 11 ca. Da barnet var født var jeg 2 kg under min normalvekt.

Nå er jeg en god del under min normalvekt (-gikk så mye ned etter forrige fødsel, og sliter med å komme opp igjen). Men jeg har gått opp 1 kilo siden jeg ble gravid igjen, er nå ca 18 uker på vei. Er nesten ferdig med spying, så jeg regner med at vekten går oppover fremover nå.

(Prøver å spise "litt ekstra", slik noe blir igjen når babyen er født)

Skrevet

tror jeg slår alle her inne med hele 25 kg:( kjempeli meg:( ikke spiser jeg mye usunt heller:S men det ligger til familien..

Skrevet

Gikk vel opp 12-13 kg sist, denne gangen er jeg redd det blir mer.... :(

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har lagt på meg 2 kg til nå, og de kom nå før siste kontroll. Har endel og gå på fra før, så jeg er bare glad for å slippe så mye ekstra. Sist gang la jeg vel på meg 12-13 kg.

Vet ikke hvorfor det har blitt sånn, jeg spiser sjokolade hver dag:-)

Skrevet

Jeg gikk ikke opp noenting med nr 1 og nr 2, og gikk ned 2 kg med nr 3. Jeg hadde det fint for det, barna var av normal størrelse, det var bare jeg som gikk ned i vekt. Jeg har, derimot, gått oppover etter fødselen, noe som jeg synes er veldig leit. Men, for å svare på spørsmålet ditt, så har det gått kjempefint med barna selv om min vekt ikke gikk opp.

Skrevet

Gikk opp 14 kg de siste mnd av svangerskapet. Dette er helt normalt. De fleste jeg kjenner har gått opp mye mer. (20-30 kg) Tok bare et par uker til jeg var tilbake til normalvekt, uten at jeg gjorde noe for det. Ammingen hjelper til å bli kvitt de ekstra kiloene =)

Skrevet

Jeg gikk opp 9 kg med andremann. Var slank og godt trent, og den vekta trengte jeg virkelig å legge på meg. Hadde en del vann på slutten, men hadde problem med å ikke miste for mye vekt når jeg amma.

Skrevet

jeg gikk opp 28 kilo. og har akkurat fått vekk alt sammen. snuppa mi er 1 år og nå er jeg gravid med nr 2.

håper virkelig jeg ikke går opp så mye igjen. orker ikke mer slanking.

skal passe kjempe godt på denne gangen.

Skrevet

med førstemann gikk jeg opp 19kg.

Nå er jeg 19 uker på vei med nr 2 og har gått opp 0,2gr. gikk ned 4 pga kvalme men de har jeg nå gått opp pluss da de 0,2 grammene. er livredd for å gå opp like mye denne gangen. selv om det forsvant fort sist asså.. er ikke det men det ble veldig tungt siden jeg er såpass tung i utgangspungtet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...