Gå til innhold

Uff gruer meg til legetime....:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så kvalm og uvel,og orker nesten ikke noe mat. Har gått ned 2,5 kilo på en uke. Men jeg er så redd legen bare skal si: ta deg sammen og gå på jobb.... Noen som har vært borti leger som ikke har sykemeldt? Det er jo ikke det jeg har lyst til,og gå her hjemme,men når man ikke orker da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det helt likt som deg. Skal til legen idag og be om sykemelding. Jeg studerer og skal egentlig skrive, men kvalmen tar overtaket og jeg får ikke ned et ord. Skolen sa at jeg måtte få sykmelding ellers så består jeg ikke semesteret mitt.

Jeg tror nok ikke legen din vil si at du ikke får sykmelding når du er så dårlig at du nesten ikke klarer å gå ut av døra. Særlig når du går ned i vekt. Kroppen din sier at du trenger å slappe av og det er det du bør gjøre!

Håper det går bra med legetimen din, lykke til!

Skrevet

Uff det er ikke noe godt og ha det sånn:(

Vi får håpe kvalmen slipper taket om ikke alt for lenge.

Lykke til med legetimen du og!

Skrevet

Det går sikkert bra! :-)

Jeg sitter hjemme i dag. Samvittigheten er det så som så med.. Fikk time hos legen i morgen og har sagt fra på jobb at jeg ikke kommer da heller. Er 5+4 i dag. Er bare litt kvalm innimellom, men nok til at det er plagsomt. Ellers er jeg så utrolig trøtt og sliten og har tidvis hodepine. Sulten ofte, men ikke noe spes jeg har lyst på. Spiser nok mer enn jeg pleier på grunn av sultfølelsen, men har likevel gått ned 2 kg siste 2 uker. Ikke skjønner jeg hvorfor..

Kun en på jobben min som vet at jeg er gravid, og hun sa i går: "det er ingen grunn for å gå her og dingle.. ingen som takker deg for det. Så er du ikke i form, så ta det heller med ro hjemme".

Lykke til hos legen da! :-)

Skrevet

Er du dårlig så er du dårlig- har ikke noe på jobb å gjøre når du nesten ikke får i deg mat. 2.5 kilo på en uke høres litt mye ut på kort tid- får du i deg nok veske ? Sliter du med at du ikke har lyst på noe, jeg drakk en del utvanna cola- og en del eplejus blandet med Farris.

jeg ble i hvertfall enda kvalmere når jeg ikke spiset- så etterhvert fant jeg ut at jeg bar emåtte spise litt i hvertfall så jeg ikke fikk sultkvalmen på toppen av den andre kvalmen.

Lykke til- det ordner seg helt sikkert med sykemelding. Var i hvertfall ikke noe problem med min lege, jeg har nå endelig begynt å bli bedre (er 11 uker) og har begynt å jobbe 40%, trapper opp til 60% neste uke- tar det pent og forsiktig..tester formen litt.

Skrevet

Det går heilt sikkert bra skal du sjå:)Det var legen min som foreslo at eg skulle sjukmeldast...ho ville sjukmelde mej 100% men eg ville ikkje ha meir enn 50...men etter nokre dagar måtte eg berre ringe tilbake til legekontoret å få 100%! Merka fort at kroppen sei frå!

Lykke til!!

Skrevet

vær bestemt...er det noe jeg angrer første gang jeg var gravid, så var det det. var og redd for å virka som ei sutra. men jeg fikk magekatarr også(helst jævligt!).ble tyve prosent sykemeldt etter eget ønske da. men det var alt for lite. endte med at jeg tok mange egenmeldinger. og måtte et par turer til legen. men fikk ikke mer sykemelding. jeg spurte ikke etter det. tenker liksom legen skal vurdere det. men det er forskjell på leger gitt.....si at du trenger en sykemelding for en kort periode. evt at du går halvt. hjelper kanskje at du får nok søvn? jeg husker jeg klarte på "holde ut" til syv på kvelden i fire mnd( ikke jobb, men å holde meg våken). da krøp jeg til sengs. heldigvis hadde jeg det helt fantastisk de siste månedene. vel..... bedre enn de første mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...