Gå til innhold

Lurer på om jeg har urinveisinfeksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 32 uker på vei.. De siste dagene har jeg følt at jeg må på do HELE tiden.. Det er jo forsåvidt ikke såå unormalt tatt i betraktning at jeg er gravid.. men... Jeg står opp annenhver time natten gjennom, og idet jeg tusler tilbake til sengen føler jeg at jeg må tisse igjen.. Det andre er at når jeg må skikkelig tisse og går på do renner liksom ikke urinen.. Jeg må presse det ut... Av og til tar det litt tid før jeg får det til også... Hva skjer?.. er det uvi?.. Noen som vet?.. Jeg har jo levert urinprøver hos jordmor hver gang jeg har vært der og har fått + 1 hver gang.. på proteiner tror jeg.. men hun har ikke sagt noe på det... eller, hun har sagt at urinprøven muligens bare har vært litt forurenset... Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?.. Eller som har hatt lignende symptomer?... Please

Skrevet

Det er jo bare å be henne sjekke etter uvi, det ser de fort.

Uvi er vondt, du føler at du må tisse skikkelig hele tiden men det kommer kun 2 dråper når du er på do. det brenner og gjør direkte vondt i tissen.

Har hatt det en gang da jeg trodde det gikk over av seg selv, men da hadde det gått opp i nyrene og jeg fikk nyre-bekken betennelse.

Har antydninger til uvi nå, legen sa at det var bare å komme tilbake hvis det ble verre så skulle jeg få pencilin.

Skrevet

Synes det høres helt normalt ut jeg. Vært slik i begge mine graviditeter. Fosteret kommer lenger ned og presser på urinblæra. I tillegg kanskje noe hormonelt, ikke vet jeg.. Så lenge du ikke har smerte i forbindelse med tissingen, så tipper jeg at det er fordi du nærmer deg slutten på svangerskapet :-)

Jeg syntes det var slitsomt, men på en måte er det forberedelse til ungen kommer ut. Blir ofte litt forstyrret nattesøvn da også.. hihi..

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...