Gå til innhold

Praha, andre som har vært der før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Praha på tirsdag, med en liten baby på 5 mnd. Har aldri vært der før. Har hørt at det er billig.

Men hva koster det feks med en middag, sko, barneklær, spa... etc, tar imot tips med glede!

Vi skal bo på et hotell som heter Minotel seven days, noen som har bodd der før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fant faktisk ikke så mye barneklær når vi var der nede, eneste på en Adidas butikk. Det kostet omtrent det samme som her i Norge.

Ellers er middager sinnsykt billig, husker ikke helt hva det kostet for vi var alle mulige plasser.

Men det jeg følte vi gjorde der nede var å spise middag ørten ganger for dagen, fordi det var så billig :D

Vi tok thaimassasje, 1 time.

Kostet rundt 2-300,- :D

Vi kjøpte en del par sko, til rundt 100,- KULE sko that is!

Klær til deg selv er også billig, vi pleide å reise ut til byen tidlig på dagen og kjøpe klær etterhvert som ble det kaldere på kvelden :P

(vi bodde litt utenfor i slumstrøket, det visste vi IKKE når vi booket hotell)

Var litt billigere der vi bodde. Kunne kjøpe en halvliter øl på en uteplass til 5,- :D

I byen koster det va 15,-

Skrevet

http://nemin.piczo.com/?g=24249607&cr=3

Et par bilder fra når vi var i fine fine byen!!!

By the way, taxisjåførene kjører som noen helvetter der nede! :-O

Bruk AAA Taxi! De bruker takstameter, og kjører noenlunde normalt.

De andre bare gir deg en pris (mye høyere enn AAA, og kjører fort)

Første taxisjåføren som kjørte oss fra flyplassen lå i 180km!!!

Og jeg som var overlykkelig over at jeg hadde overlevd flyturen (flyskrekk) så var det mye værre å sette seg i taxien :P

Skrevet

Vi var der for halvannet år siden, og kommer gjerne tilbake.

Maten var billig, men etter min mening ganske tam på smak. Husker ikke helt, men jeg tror det kostet ca 100,- for en middag og dessert for en pers.

Prisnivået er generelt mye lavere enn her. Jeg kom hjem med maaange poser fra Zara:=) Der lå prisene kanskje 30 % lavere enn i Norge.

Vi lå faktisk på hotellet dere skal til. Helt greit hotell med store fine rom. Gangavstand til det meste.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...