Gjest Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg stod i butikken idag og hadde handlet mye, deriblant tamponger. Bak meg i køen stod noen arbeidskarer i 20-årene. Da kommer det fra den ene mannen(?) "se, hun kjøper tamponger!" etterfulgt av humring og mannlig knising. Jeg begynte å le og spurte fyren om han ville se nærmere på dem. Men altså, er det liksom pinlig å handle tamponger? Jeg er 33 år gammel, er det revulosjonerende at jeg som voksen kvinne menstruerer? Jeg flirer enda jeg Mannen takket forøvrig nei til nærmere inspeksjon av nevnte tamponger.
Turid Laila Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Nææ syns ikke det. Derimot når jeg kjøper med en pose smågodt og en 200 g. plate sjokolade samtidig er det en smule flaut haha. Samboeren min kjøper det for meg og, om det skulle passe seg sånn
It's all about me Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Nei hvorfor skulle det være pinlig. Det er vel ikke akkurat noen hemlighet at jenter har mensen en gang pr mnd. Bra svar du kom med forresten, he he.
Blue Lady ♥ Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 hahaha,så utrolig barnslig og teit til og være i 20-åra...hadde kanskje skjønt det dersom han var 14 eller noe...nei gud så vitti:=) Men jeg derimot syns fremdeles der er litt flaut og lasse på med bind tamponger og innlegg dersom jeg er tom hjemme...;=) og kjøpe p-piller...blir aldri voksen jeg;=)
Trulte76 Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 mannfolk i 20 årene som kniser av noe sånt? Har jeg faktisk aldri sett hehe. Hadde skjønt det visst det var 12åringer. Da jeg bodde ilag med min ex og vi var i 20 årene så kunne jeg be han kjøpe tamponger jeg når han skulle handle hehe. Og det gjorde ikke han noe.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Hehe - artig at de kommenterte det da :oD Av en eller annen grunn (jeg skjønner ikke hvorfor - har jo passert 30 jeg også og hatt mensen i over halve livet) syns jeg det er litt pinlig å kjøpe bind og sånn ennå. Ikke fordi det er rart å menstruere men litt fordi jeg føler jeg viser hele verden hva jeg har i trusa akkurat nå (kjøper jo bare denslags når jeg faktisk har mensen, ellers glemmer jeg det bare). Og selv om sikkert ikke en sjel tenker over det, så kan jo typen man kjøper si noe om en selv også; svære, feite saba selfsit eller små, søte tamponger i gul forpakning? Hva slags mens og bind jeg bruker vil jeg liksom ha for meg selv )
OsloMor Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Herregud, menn er neandertalere. Mensen sluttet vel å være gøy i 7.klasse (eller 8 klasse heter det vel nå for tida;) .
wirre;o) Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Kanskje når jeg var 16. Men ikke nå. Fikk forøvrig kommentar en dag jeg kjøpte cola, isbitposer, loff og spylervæske.. Jeg så ikke sammenhengen da kassadama spurte om jeg skulle ha fest. HEHE!!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Jeg ser jo at det å kjøpe bind og tamponger beveger seg inn på et privat område Jeg ble bare litt himmelfallen over reaksjonen til voksne menn. Følt meg litt hensatt til barneskolen.
Mille** Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Hehe...så utrolig pubertalt å le av at man kjøper tamponger! Syns ikke det er pinlig nei, men kondomer nekter jeg å kjøpe. Selv om det er helt naturlig å ha sex også. ;o)
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Måtte kjøpe angrepille en gang etter et kondomuhell (dvs vi glemte å ta på...). Godt gift på 10'ende året og det hele, men følte meg som en fjortis som hadde vert ute og lufta seg på byn da jeg sto der på apoteket og skulle ha...hm, ja en angrepille, takk....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Ja jeg må si jeg ble litt overrasket over at de faktisk sa noe om det. En ting er å tenke på det liksom... Men du hadde bra reaksjon da - tipper de holder kommentarene for seg selv en annen gang :oD
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #13 Skrevet 12. februar 2009 Nei bind og tamponger er vel ikke flaut ) Ser mange menn som kjøper det til damene sine også. Men en ting voksne mannfolk kan være barnslige på, spess om det er en liten kompisgjeng er å slenge kondomer på kassa blant varene til en av dem og "mobbe" med at det trenger vel han i helgen osv. Så står dem å fniser og knuffer i hverandre. Altså, menn spess i 30 årene o_O
tante grusom master of law Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 Han som sitter i kassen der jeg handler synes det er flaut når jeg kjøper tamponger. Han blir rød som en tomat hver gang, stakkars!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #15 Skrevet 12. februar 2009 Hehe, stakkars, det kan ikke være bare greit
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #16 Skrevet 12. februar 2009 husker en gang jeg kjøpte bind, la det på båndet og stod klar for å betale. hun i kassen spør meg; ja, og du vil ha den? jeg svarte; nei, men det er jo ikke akkurat som om jeg har noe valg... hørte henne le helt til jeg var kommet ut av butikken.. he he..
brooklyn Skrevet 12. februar 2009 #17 Skrevet 12. februar 2009 Jeg kjøpte en gang 1 pakke hver av alle sortene bilnd og tamponger som fantes på butikken, og sendte det til min norske venninne i USA som var drittlei av de pudderbindene og bind med kanel-lukt som de hadde i usa. Det var sikket over 20 pakker på båndet. Jeg og min vnninne som var og handlet koste oss skikkelig, mens han stakkaren på 18 år som satt i kassen synes det var SKIKKELIG ille... Da koste vi oss litt ekstra:) ..og nei, jeg synes ikke det er pinlig. Pinlig å kjøe kondomer, så det har jeg bare gjort en gang i mitt liv, og da var jeg 28:) Mannen kjøper bind til meg når det trengs. Men tena i slutten av svangerskapet, nei der måtte han takke nei:)))
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 12. februar 2009 #18 Skrevet 12. februar 2009 Hehe, nei det sluttet å være pinlig når jeg ble 16 tror jeg. Første gangen mannen skulle kjøpe tamponger til meg hadde jeg skrevet "rosa+blå O.B" på handlelisten, og han hadde jo leita seg forvirra etter en blå og rosa pakke... Hehe, jeg mente jo en rosa og en blå pakke da... Han måtte til slutt spørre en som jobbet der om de hadde disse "rosa og blå" inne, og hun sa jeg mest sansynlig mente en av hver=) Han syns ikke det er noe pinlig å kjøpe nå når han vet hva jeg skal ha da. Syns det er pinlig å kjøpe kondomer da,så de bestiller jeg heller i store pakninger på nett...=P
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #19 Skrevet 12. februar 2009 Ha ha, er det mulig? Nei, jeg syns ikke det er pinlig. Verre å kjøpe masse godis... ;-)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 12. februar 2009 #20 Skrevet 12. februar 2009 Uff, ja jeg og mannen var en kjapp tur innom butikken en kveld, skulle kose oss og kjøpte masse godteri og brus... Kjøpte til og med en grandis, og det gjør vi omtrent en gang i året. Da måtte jeg si til butikkdamen at "nei, i dag er vi ikke så sunne..:" Syns det var litt pinlig ja...
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2009 #21 Skrevet 12. februar 2009 Jeg synes det var pinlig helt frem til ca 30års dagen... rett og slett fordi "alle rundt" fikk innblikk i at jeg da menstruerte... var så privat...bare en rar tanke... Nå som urgammel midt i 30 åra dame er det vel ikke noe igjen som er pinlig (mye bæsjeprat etter at man får barn gitt!).
klampen i bånn Skrevet 12. februar 2009 #22 Skrevet 12. februar 2009 Helt enig med yaddaline. Særlig hvis det sitter unge gutter i kassa... eh hun bruker faktisk BIND. Huff nei det er pinlig.. Og jeg bruker for det meste bind for tiden så jeg har alle mulige varianter. Eller når jeg skal kjøpe truseinnlegg, det er nesten enda værre. Her kommer jeg og har utflod *flau*
Alba44 Skrevet 12. februar 2009 #23 Skrevet 12. februar 2009 Nei, det er ikke flaut. Kanskje litt for 20 år siden, men ikke nå lenger, nei. Modne menn i 20-årene gitt. *rister på hodet*
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. februar 2009 #24 Skrevet 12. februar 2009 jeg hater å kjøpe sånt! og hadde det vært noen bak meg som hadde sakt sånt, hadde jeg død... hehe. jeg vet ikke hvorfor, for jeg anser meg selv som et temlig åpent menneske. men akkurat på sånne ting får jeg helt angst.
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 12. februar 2009 #25 Skrevet 12. februar 2009 ikke akkurat flaut men litt sånn "gjemmer pakka innimellom litt melk, brød og grønnsaker så ser det helt naturlig ut" hehe mannen her har også kjøpt for meg, han tror jeg er mer at han da røsker med seg en pakke for ikke alltid det kommer rett type hjem, med en kommentar om at da tror jeg ikke de hadde den typen du ville ha, men det duger vel det her også?! syns faktisk det var mest flaut å gå høygravid å handle ammeinnlegg og de største bindene jeg fant i hylla. Da var det jo liksom så tydelig at nå skal ho mor ordne seg klar her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå