Gå til innhold

Hjelp vedrørende flytting og barn. (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk slengt i trynet fra ei venninde at vi ikke burde flytte 1 mars likevel.

Fordi hun mente det ble for mye for jenta våres på to år og flytte en gang til. Mente at hun kunne bli urolig av det og at det ikke var bra for henne. Hadde skjønt henne skulle vi ha flyttet langt. Men vi skal bare flytte inn i leiligheten som ligger i samme hus døren ved siden av våres. Så hun kommer jo ikke til og merke noen videre forskjell på det.

Kan på en måte skjønne henne da vi har måttet flytte endel i det siste, men det er jo ikke som om vi har flyttet for morro skyld. Skal også bli boende i den leiligheten noen år frem til vi kjøper hus og blir boende der.

Kan jo fortelle hele historien.

Har jo bodt i norge siden før datteren våres ble født. Bodde da i en fin og stor leilighet, men måtte dessverre flytte ut derfra når hun var et år fordi det var mugg sopp der, og hun fikk astma av det og huseier nektet og gjøre noe med det.

Fikk da akutt en komunal bolig. Der skulle vi jo uansett ikke bo lenge, og sa opp den for og flytte til sverige (hvor jeg har familien min) i høst.

Men når vi skulle flytte så kom vi over ti sverige og fant at det var en bule i taket og når mannen min skulle undersøke hva det var så gikk det hull på den og rant 10 liter vann rett inn på stue gulvet.

Fikk derfor lagret tingene våres og ble boende hos min mor mens vi prøvde og finne noe annet.

Fikk så fort tak på en litten leilighet med to små soverom og åpen stue/kjøkkenløsning.

Ikke det beste valget, men det beste vi fant. Flyttet da inn der for og slippe bo hos mamma hvertfall.

Men når vi hadde bodt der i en mnd fikk vi vite at måndten etter så ble leiligheten over oss ledig, der var det tre soverom, stor stue, lite kjøkken + en bod.. Det vil si, mye bedre enn den vi hadde. valgte da og flytte opp. hadde da regnet med og kunne bruke boden til soverom til en av de eldste barna, så alle barna kunne få hvertsitt rom. Men det gikk ikke da boden var for liten. Så to måtte dele rom.

Har nå bodt her snart tre mnd. Fikk vite forrige uke at leiligheten ved siden av blir ledig nå. Vi valgte da at vi ville ha den, og skal etter planen flytte inn fra den 1 mars, mulig vi får begynne alledere neste uke.

Der er det større og bedre kjøkken med plass til oppvaskmaskin (noe det ikke går og få inn her), det er stor balkong hvor vi kan sitte ute om sommeren, det er boblebad på badet og best av allt, alle barna kan få hvert sitt soverom.

Derfor syntes vi det måtte jo være perfekt og flytte over dit. Er jo bare vegg i vegg med der vi bor nå, så blir jo ikke store forandringen for vesle.

Hva synes dere? Jeg vet det har vært mye styr rundt flytting siste tiden, men vesle har jo tatt allt fint, og det vil jo bli så mye bedre i den større/bedre leiligheten.

Burde vi heller la vær og flytte over? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde uten tvil flyttet. Barn venner seg fort til slike ting, og særlig når det ikke er lenger. Vi har også flyttet mye, men har prøvd å slå oss til ro nå. Men bedre å finne det perfekte stedet, så slå til du. Hun kommer nok ikke til å ta stor skade av det.

Skrevet

Ikke noe problem - ikke verre enn en utvida ferie med masse forflytninger, så lenge hun har trygge voksne hos seg går det fint. Dessuten er det jo en enkel flytteoperasjon å flytte opp en etasje. Lykke til i ny leilighet!

Skrevet

Takker. :) Er jo ikke engang en trapp opp, er bare døre rett ved siden av. Kommer bare til og flytte over et og et rom, regner med og være ferdig i løpet av en dag, eller maks to.

Så skal et vennepar av oss flytte inn i leiligheten som vi har nå. Så da får hun jo nærme til leke kamerater også.

Takk dere for gode svar. :D

Skrevet

Tror kansje denne venninnen din er litt misunelig for at dere får en flott leielighet som oppfyller alle deres behov.

Hvis det er nabo leiligheten er det jo ikke større omvaltninger for barna , går nok kjemepebra. Lykke til med flyttingen :-)

ÅÅÅÅ jeg vil også ha bobblebad.... eller badekar i hele tatt. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...