Gå til innhold

Noen mødre som jobber offshore??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer og ta sikkerhetskurs, for så å søke jobb i forpleining offshore.

For dere som jobber offshore:

Går dette bra mtp barn (savn osv)?

Gikk det lang tid fra du tok sikkerhetskurs til du fikk jobb?

Er det tungt arbeid?

Vil du anbefale å jobbe offshore når du har barn?

På forhånd, takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne jobber der ute.

Hun sluttet da hun ble gravid og begynte ikke der igjen før gutten var fem år. Før det orket hun ikke tanken på å være alt fra 14 dager til 4 uker fra han. Hun har ikke noe fysisk tungt arbeid siden hun er høyt der oppe.

Samtidig må du være avhengig av at mannen har en 8-16 jobb, mtp skole,barnehage og det at barna skal få se minst en av sine foreldre noen timer i døgnet.

De tre ukene du er hjemme veier sjelden opp for de fjorten dagene du er ute. Har vi erfart her. Jeg har vært på båt, og jeg følte jeg gikk glipp av veldig mye. Så derfor ordnet vi slik at mannen jobbet litt ekstra en stund så jeg fikk ta noen kurs for å jobbe inne på land, og nå jobber vi nesten med det samme, og har ettermiddager, kvelder og helger sammen med barna.

Skrevet

Jeg har oppvokst med mamma som jobbet i nordsjøen og må bare si det at jeg savna mamma veldig.Jeg villa aldri gjort det samme med mine barn selv om hun gjorde det hun måtte for at vi skulle klare oss mener jeg det finnes bedre alternativer.Familien kommer først.

Skrevet

Kjenner en som gjør det, men hun har redusert stilling. Tror hun jobber noe slikt som 2 uker på, 8 uker av. Hun jobber dermed omtrent like mye som andre har ferie, men tjener likevel godt. Tror hun tjener dobbelt så mye som en 100% stilling på land (hun vasker).

Tror ikke hun hadde nølt med å anbefale denne turnusen (og inntekten) til noen. Det er nok vanskelig i starten, men det går seg til og man blir vant til det. De har mange aktiviteter som man kan gjøre på på kveldstid. Vil tro det vanskeligste er om tiden ute kolliderer med bursdager (eller andre viktige ting), men jeg kan ikke huske at det noen gang har kollidert med bursdager til barna hennes eller med jul og nyttår.

Skrevet

2 uker på og 8 av, er det vel de færreste som har. Ingen i våre rederier har slike turnuser. Din venninne må ha vært heldig da hun fikk jobben, men det finnes neppe mange av dem. Vi ansetter i alle fall ikke mennesker i slike stillinger.

Skrevet

Den reduserte stillingen er nok 50% ? Jeg vet om ei som jobba slik, men det var i forbindelse med permisjonen etter hun fikk barn.. Tror ikke dette er vanlig!

De jeg kjenner mener at å jobbe offshore gir mer fritid enn å jobbe på land. Du er på jobb i 2 uker, men når du kommer hjem, er du hjemme 24/7 i 4 uker...

Jeg har også samboer som jobber fast 07.00-15.00 hver dag og er hjemme i helgene, så dette blir ikke store problemet egentlig.

Eneste jeg er skeptisk på, er om det kommer til å bli for vanskelig mtp savn. Men så tror jeg også at det blir en vane etterhvert..

Jeg er litt usikker egentlig, men hvis jeg vil ha en jobb så vil jeg jobbe offshore :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...