Lille jente Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Jeg var og fikk aromaterapi for èn uke siden. Jeg fortalte at jeg var gravid. Men da jeg la meg på benken og hun begynte å massere, så presset hun korsryggen ned mot benken, så jeg fikk press på magen. Jeg tenkte først at; hun vet da vel hva hun driver med. Men ble litt bekymret etterhvert, så jeg rykket litt til. Og da sa hun baby og pekte på magen...(Vi bor i utlandet, så det er ikke alltid så lett å forklare og få de til å forstå). Håper det ikke hadde gått henne husforbi første gang jeg sa at jeg var gravid. Nå er jeg bare så redd for at hun har skradet min lille baby. Har ikke hatt vondt eller ubehag i det siste, og har heller ikke blød. Så får krysse alt for at den lille har det bra. Skal til undersøkelse igjen om en uke.
Lille jente Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. februar 2009 Er forresten 16+1 uker på vei, så magen er ikke så stor enda. Jeg bare håper babyen ligger så godt innpakket enda at den ikke har hatt vondt.
liten spire Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 hei så lenge du ikke har hatt vondt eller noen blødninger så tror jeg du kan ta det rolig det er jo mange som sover på magen nesten fram til terminen å det er jo ikke farlig for babyen . de ligger veldig godt beskyttet inni der Jeg er gravid med nr 4 å har jo 3 andre barn som både sitter på fanget , klemmer på magen , pluss minste mann er bare 8 måneder så han ligger jo fortsatt over magen når han får melk å babyen min har det i hvertfall helt fint Håper du ble litt roligere lykke til videre
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Hei,jeg er massør og har jobbet med en del aromaterapeuter. Hører ikke ut som denne dama varhelt go...ikke for å skremme deg,men du bør virkelig dra ti legen og sjekke at alt er i orden..en masseasje på korsrygg under en graviditet skal ikKe forekomme..man skal aldri massere der på en gravid. Synes du skal konfrontere denne massøsen jeg...fordi hun vt tydeligvis ikke hva hungjør..og brukte denne dama oljer på deg? isåfall,finn ut hvilke aromaoljer,for de fleste er abortfremkallende. Når d gjelder litt press på magen er d ikke d du skal vøre bekymra for..når man e rpå undersøkelser presssr de på magen da og..så d er ikke det som er farlig.
Lille jente Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2009 Om jeg ikke var bekymret fra før så ble jeg i hvertfall det etter det du skriver Kjukkebolla. Men tenker også at, siden jeg ikke har hatt vondt eller blødninger så er vel ting i orden. Hun sa ikke hvilke oljer hun brukte, men de luktet ikke noe i det hele tatt. Så tror ikke det var aromatiske oljer. Så det tenker jeg ikke så mye på. Men det var presset på korsryggen jeg syntes var så merkelig/ubehagelig. Litt redd nå!
♥ DAME Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Huff. skjønner at du ble skremt av det innlegget der, men jeg tror ikke du skal bekymre deg. Er helt sikker på at det går bra Du er jo kommet såpass langt i sv.skapet. Hadde du vært under 12 uker på vei, da hadde det nok vært litt verre. Men for sikkerhets skyld, ta kontakt med lege/jordmor, sånn at du får ro i sjela Dette går bra Lykke til
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. februar 2009 #7 Skrevet 13. februar 2009 Vil du heller at man skal lyve da HI? Dette er ren fakta..men det betyr ikke at d er noe galt forde..men du bør sjekke d ut...og jeg synes du skal ta deg en tur til hu som masserte deg og spørre hvorfor hu egentlig gjorde det hun gjorde.
vibi1 Skrevet 13. februar 2009 #8 Skrevet 13. februar 2009 Du kan ta det HELT med ro. Det er ikke farlig å ligge litt på magen. Og du ville garantert kjent det om hun trykket for hardt, for da vil det gi ubehag i mage. Det Tjukkebolla skriver er direkte misvisende, og har ikke hold i noen form for dokumentasjon. Jeg har jobbet ti år som fysioterapeut og jobber nå som osteopat. Jobber mye med gravide.Du tåler mye mer enn det du tror. Slapp helt av. Du har ikke gjort noe feil.(og en aromaolje kan IKKE føre til abort)!!!
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 13. februar 2009 #9 Skrevet 13. februar 2009 Det du sier nå vibi er faktisk helt feil og du gir ut helt feil informasjon. Du bør kunne dette du som er fysioterapeut av alle ting. Men babyen din har det helt sikkert fint..du ville jomerket om d var noe galt. Jeg sier bare d jeg har lært i min egen utdanning .
sommerspent Skrevet 13. februar 2009 #10 Skrevet 13. februar 2009 Har bare lyst til å komme med beroligende ord, så du var bekymra for "trykket". Jeg har mye problemer med rygg og nakke, og har måttet ta mange turer til kiropraktoren også under graviditetene. Med førstemann ble jeg "knekt" siste gangen 18 dager før fødselen (og det var både bekken, "bh-høyde" og nakke). Er også nå avhengig av kiropraktorbehandlinger (er i uke 24 nå). Enig med deg at det føles rart å ligge på magen å kjenne trykket (og gjerne de etterfølgende sparka inni magen). MEN, jeg så det gikk bra sist og jeg stoler 100 % på han nå og. Hadde jeg ikke vært der hadde jeg vært bekymra for inaktiviteten og smertene mine som jo indirekte ville påvirka babyen ;o)
Meg og gutten min :) Skrevet 14. februar 2009 #11 Skrevet 14. februar 2009 Eg var til aromaterapi behandling for litt over 2 uker siden. Var til en utenlandsk dame også som ikke sa så mye annet enn:" Er dette godt"? Satt da på en stol og fikk masasje på skuldrene, nakken og hele ryggen. MED sterkt luktende oljer! Satt der 1 time. Og her har det gått helt fint. Eg fikk ikke ligge på magen for hun var litt redd sa hun. Men det med trykk på magen skal du ikke være så redd for heller, babyen ligger godt beskyttet, og JM blant annet trykker jo og skubber på magen så bare det om babyen ligger feil på UL eller på kontrollene så de ikke finner hjertelyd og sånn:) Så eg tror du bare skal slappe helt av.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 14. februar 2009 #12 Skrevet 14. februar 2009 Dette er tatt fra aromaterapi pasienthåndboka:I følge amerikanske Intelihealth tror man at noen eteriske oljer kan ha en giftig effekt på hjerne, lever og nyrer ved langvarig bruk. Eteriske oljer med rosmarin, salvie og einer kan i store mengder få livmoren til å trekke seg sammen og de frarådes å bruke ved svangerskap. Derfor lurte jeg på om dama hadde brukt oljer. Aromatiske oljer trekker inn i blodomløpet og de er faktisk ikke ufarlige!
Meg og gutten min :) Skrevet 14. februar 2009 #13 Skrevet 14. februar 2009 Ja men der står "de TROR og KAN ha en giftig effekt ved langvarig bruk, og KAN i store mengder. Det er mye som KAN være farlig....det er ikke sånn att aromaterapeutene pøser på med store mengder olje. Dama har vert der en gang og ligget litt på magen og fått press på korsryggen og fått litt olje på kroppen. Vil tro det var farliger for ho å gå hjemmefra og til aromaterapeuten med tanke på biler, ramlig, overfall++ enn å få den behandling. Må jo ikke skremme ho sånn:)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 14. februar 2009 #14 Skrevet 14. februar 2009 Nej men jeg s bare d jeg har lært jeg. men egentlig bør man sjekke d opp hos lege eller jordmor hvis an er særiøst bekymra..ikke her inne...og man må da tåle og få et ærlig svar. Men ivertfall..d er ikke farlig å få massasje...og d er oljer som gravide kan bruke..men enste gang anbefaler jeg at dere sjekker opp selv før dere drar til noe slikt..de er ikke leger og de har ikke ansvar for d dere gjør der egentlig..men ivertfall..vær veldig nøye på hva dere blir smurt med.
Lille jente Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 15. februar 2009 Siden Vibi1 er utdannet fysioterapeut og jobber nå som osteopat velger jeg å tro at hun har peiling på hva hun snakker om, og derfor velger jeg å tro på det hun skriver. Jeg har ikke hatt noe vondt i magen, og den vokser fremdeles så fint så. Har time hos legen om en uke, da blir det ny ul. Satser på at alt er ok da.
tiltiderensom Skrevet 16. februar 2009 #16 Skrevet 16. februar 2009 Hei Lille jente. Vet du, jeg var alt 16 uker på vei da jeg nylig oppdaget at jeg var gravid. Siden jeg har vært uvitende om graviditeten har jeg dessverre levd deretter også. Fikk Spa i julegave og hadde en laaaang behandling der med påfølgende deilig middag med vin. Har drukket vin rett som det er, men aldri blitt full, bare et par glass til mat. Jeg har ikke tatt folat og spist hva jeg vil. Vi bor også i utlandet. Og før jul hadde jeg problemer med nakken. Gikk da til en thaimassør og hun spurte om jeg var gravid, jeg sa jo selvsagt nei, siden jeg ikke visste det da. Hun bøyde meg i alle retninger, knadde og klemte over alt!! Og da vi reiste hjem i jula bar jeg og løftet tunge kofferter og barn (har to fra før). Jeg akte i akebakken, og tok ingen hensyn!!! Men alikevel har baby holdt seg fast, og ved ultralyd så alt bra ut! Jeg har selvsagt tenkt på alt som kan skje med den lille, og håper den er frisk og rask. Må bare stole på det de sa på ultralyden, ellers blir jeg gal... og skulle det være noe så får jeg ta det på kjøpet. I helgen stod jeg slalom, og her hjemme er det ikke noe hvilehjem. Mine to små tar jo ingen hensyn da det ikke er så lett når man er 4 og 1 år. Vi tåler nok MYE, men det er også normalt å engste seg litt. Jeg tror ikke din baby har tatt skade av massasjen. Lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå