Gjest Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Nå har jeg ikke hatt blod siden igår og det ser ut som om utfloden er normal igjen. Men jeg snakket med legen og jeg skal inn å ta HCG prøve idag og på mandag for å se om det stiger. Jeg vet at man kan ta privat UL, men er student og har veldig lite penger akkurat nå, så jeg får bare vente på resultatene fra legen. Men det rare er at når det sluttet å blø ble jeg helt rolig og tenker at alt er fint der inne. Er jo fortsatt dårlig, kvalme, ikke matlyst, veeeldig ømme bryster etc. Så jeg tror det skal gå fint. Men som jeg sa til legen. Bare greit å få det på papiret at man er gravid, slik at man ikke trenger å bekymre seg hele tiden. Hvordan går det med deg da? Er alt som det skal?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Dytter denne litt for tinemor 09 jeg. Hun blir sikkert veldig overrasket og glad for å se at noen skriver innlegg til henne her inne. Ser det er fler her inne som tester hcg for å se om det stiger eller ikke. Det er sikkert en billigere måte å sjekke om babyen vokser og gror:) Vet ikke helt hvordan man går frem da men...
mammaen til Odin Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Hei!! Nordavind fra sør hadde rett, ble veldig glad og overrasket over å se "navnet mitt" på et innleg her!! hehe, takk for dyttingen Nordavind Flott at du har sluttet å blø, eg synes at det høres som om alt er normalt. Eg tok som nevnt tidligere et ul for å SE med mine egne øyne at alt var ok. Følte eg trengte noe bevis for at eg skulle kunne slappe av og glede meg over graviditieten. Ellers har eg det bare bra! Magen min begynte å komme i uke 7 eller noe! Kvalme kommer og går. Noen dager varer det hele dagen, andre dager bare noen minutter! Merkelige greier dette her... klem klem!!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Takk Nordavind fra sør Legen min trodde også at alt sto bra til. Er jo fortsatt veldig dårlig og det er jo et supert tegn. Så skal inn på mandag for å ta neste prøve og vil da få vite det på tirsdag/onsdag. Jeg skjønner godt at du tok en tidlig UL, hadde gjort det selv om jeg hadde hatt råd. Er student, så det er litt skrapa for tiden...hehe =) Har faktisk begynt å få litt mage jeg også (er i uke 8), men det er mest på kvelden. Er litt merkelig å ha 'lov' til å ha en mage Når er det egentlig livmoren kommer over skambeinet? Er vel kanskje i uke 14 eller noe...
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Det er jo gratis å teste HCG nivået hos fastlege. Så da hun foreslo det ble jeg glad. Er som sagt til Tinemor 09 at jeg er student og har ikke råd til 800,- for privat UL. Man går frem ved å ta en blodprøve for å se hva HCG nivået er en dag, så venter man noen dager imellom også tar man en ny blodprøve. Om HCG nivået har økt masse er alt bra og fosteret har det bra. Om det ikke har økt noe eller har synket betyr det at fosteret er dødt. Ganske så enkelt......Men jeg håper jo at alt er i orden. Trenger bare et bevis på at alt er bra
mammaen til Odin Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Caline, eg sender eg en personlig melding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå