Gjest Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Vi er invitert i bryllupet, men skal ikke gå. Med reise og opphold ville det kostet oss en del å gå, så jeg vet ikke om det skal legges inn, slik at vi gir mer i gave når vi ikke går? Hvilken sum tenker dere er rimelig?
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Ingen? Holder det med 500? Eller bør en opp i 1000 kroner? Det synes jeg er mye, men vet ikke hva som er vanlig?
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Hei :-) 500 er fint synes jeg! Men dere må jo ikke tenke på at dere skulle betale mer fordi dere ikke kommer, brudeparet sparer jo sånn sett penger ;-) Klem
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Jeg synes at mellom 500 - 1000 kr er normalt. Tror det er vanlig å legge seg på kuvertprisen sånn ca. Så er man "kun" inv til kaffe, så kan man gi litt mindre enn om man er invitert på middag + kaffe. Men jeg er litt sånn som gir etter lommeboken. Har jeg nettopp fått lønn eller har mye penger, så kan jeg fint gi mere. I tillegg så kan jeg godt finne en bra gave på salg e.l og da gir jeg det. Synes det er vanskelig. og mange har jo gaveliste man kan velge i, men for meg er det litt avhengig av flere faktorer. f.eks hvor nære venner man er osv
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Me har gitt 500kr men det er nokon år sida, sist så ga me for 750kr, var ikkje invitert i nokon av bryllupa men det er venner av mannen min så me kjenner dei veldig godt. Det siste var i sommar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå