annemor80 Skrevet 12. februar 2009 #1 Skrevet 12. februar 2009 Er så i tvil om jeg skal ta med tulla ut idag. Det er minus 15 (håper det stiger noe til jeg skal gå), og vi skal trille til bussen og toget og ikke være ute så veldig lenge. Hun ligger jo nedi en sykt varm pose, så det eneste er vel ansiktet og lunger... Holder dere dere absolutt inne når det er under minus 10? Eller er det ikke såå farlig...?
Lotta med novembergutt Skrevet 12. februar 2009 #2 Skrevet 12. februar 2009 Det er jo i hovedsak dette med at de ikke skal puste inn den kalde luften. Jeg ville sett ann barnets alder, om det blåser, er fuktig luft og hvordan vognbagen er. Dersom det ikke dreier seg om en helt nyfødt, det ikke blåser noe særlig, bagen er god og lun og det ikke er alt for fuktig luft ute - så ville jeg gått ut. Bare sørg for at hun ligger godt og lunt og ganske langt ned i posen sin
Endelig-mamma Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Kommer veldig an på om det blåser eller ikke. Vi har en 66degrees north dress (islandsull) i tillegg til at hun har på seg ullbody, ull strømpebukse, bukse ov overdel under. Så har vi dyne over denne igjen, og trekket til vogna. Så har jeg helseteppe foran åpningen. Er ikke ute lenge av gangen i over 10 minus, og som sagt da ikke når det blåser veldig
Nattinatta Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 ja enig med lotta.. synes det er forskjell på å legge de ut for å sove og å bevege seg fra a til b. Skal du ikke være lenge ute om gangen går det veldig fint tenker jeg! Legg et helseteppe forann vognen, så blir det lunere med en gang! Om hun er veldig liten, hadde jeg nok ikke gjort det...
husmus &2 Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Med minus 13 i Oslo så blir det innedag på oss i dag. IGJEN. Nå begynner jeg å bli litt lei av kulda. Ferdig! Kom og tørk liksom. OG jeg har barseltreff i dag som jeg går glipp av. Hulk. MEN...Siden stakkars lille sarte (hah) prompen har ikke vært ute i frisk luft siden mandag og det virker som han er over "bivirkningene" fra vaksinen, så jeg tenkte kanskje jeg skulle sette opp vinduet på soverommet og legge han i vognen der i stedet. Vanskelig å kle for, men vi skal nok klare det. Så, nei, jeg hadde IKKE tatt han med ut i minus 15. Jeg holder meg inne over 10 minusgrader. Stakkars lille lungene hans. Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde klart å holde han varm (eller jo, det er jeg jo siden jeg har en drittpose, men det er ikke derfor), men jeg tenker mest på luften i seg selv.
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Har nettopp vært ute med lille frøken. Var ikke ute mer en 10 min. De små ligger jo godt nede i posen, det var bare ansiktet hennes som stakk opp. Men, jeg lar henne ikke sove ute nå. Man må nesten se an været. Nå kommer solen men det blåser litt surt her.
blomsterjenta Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Enig med Lotta. Jeg har ikke alltid vært så strikt. Det har vært så mange kalde dager de siste ukene, og jeg MÅ ut av leiligheten i hvert fall annenhver dag for mental hygiene;) Pass på at det er lunt og godt, og ikke være ute så lenge av gangen. Hvis det blir veldig mye kaldere enn -10, så vet jeg ikke helt...
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Sliter litt med det samme.. her er det minus 14 og lillegutt nekter å sove inne.. kun ute i vognen. Prøvde å legge han i vognen inne, i sengen sin og i min seng sammen med meg uten hell. Så nå måtte jeg bare legge han ut. Har godt med klær, ligger godt nedi posen, har myggnetting og et helseteppe som dekker halve åpningen. Er nok ikke 14 minus inni vognen hans da.
kreps-76 Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Jeg skal på helsestasjonen i dag og har tenkt å gå dit, selv om det er kaldere enn 10 grader. Faktisk 22 minus nå på morgenen,men det er langt på dag når jeg skal dit og blitt atskillig mildere da regner jeg med (var 14 minus utpå dagen går, og nesten 25 på morgenen).Har voksipose og lun vognbag, så hun er godt beskyttet. Turen tar 10-15 min hver vei. Føler det nesten verre når hun sitter i bilstolen og blir båret ut og inn, og bilen er kald osv. Men jeg tar henne ikke ut "bare" for å gå tur når det er så kald,da holder jeg meg til 10 minus regelen.Hun er 19 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå