Gå til innhold

Kom til å tenkte på en ting ang bhg og mat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi betaler ekstra penger for at barna våre skal få et måltid mat i bhg. Dette består av brødmat og en gang i uken får de varmmat.

Men så er de på tur en dag i uken og denne dagen må de ha med to matpakker, og får ikke mat i bhg den dagen.

Er ikke det at det er noe big deal, men skjønner ikke hvorfor de ikke kan få mat alle dagene når det er det vi betaler for.

Hvordan er det i deres bhg? Får de måltider hver dag, varmat ol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi betaler 300 ekstra og da får de alla måltider(3 stk) grøt/brød,varm mat 3 ggr i uka, knekkebrød frukt...

Skrevet

Hos oss er dagen sånn;

Frokost : Ungene får grøt av bhg. De som ikke spiser grøt tar med matpakke.

Lunsj: Bhg lager. Kald lunsj man-tors, varm på fredag.

Ettermiddag; fruktmåltid fra bhg. De som ønsker det har med mat.

Kort sagt; vi trenger ikke ha med noen ting om vi ikke ønsker det selv. Vi tar med ei skive + yoghurt til siste måltid, fordi vi henter ofte ganske seint. Da blir det lenge på lite mat før middag.

Når de er på turer ordner bhg med mat, har hørt at de har bedt om ekstra matpakke noen ganger, men har ikke skjedd enda mens poden vår har vært der (siden juli).

Skrevet

Har du det skriftlig hvor mye dere betaler for pr.dag eller betaler dere for 4 dager i uken?

Vi betaler 150 kr i mnd pr. unge. Da får de frukt og knekkebrød kl.14.30 og en varm lunch i uken og en frokost i uken . Ellers må vi ta med matpakke til både frokost og lunch hver dag.

Skrevet

Vi har samme som Bolla:) betaler 300kr i mnd og får all mat, frokost, lunsj og ettermiddag, 2-3 varmmåltider i uka samt kosemat på tur som ostesmørbrød på bål, pølser, grønnsaksupper, pinnebrød osv.

Skrevet

vi betaler 300 kr og da får barna ett brødmåltid tre ganger i uken + varmmat to dager i uken + frukt hver dag.

Til brødmaten er det alltid hjemmelaget brød og ofte eggerøre og andre "godsaker" og så har de fisk en dag og kjøtt en dag. Men de er riktignok på tur en dag i uken hver, så da "mister" de jo ett måltid...men det er greit; heller det enn at de dropper turen. Og jeg har full forståelse for at bhg. ikke kan ta med turmat til samtlige barn.

Skrevet

Vi betaler ca 300 kr i mnd, dette står som trekk på fakturan. Har alltid vært sånn, men kom bare til å tenke på at jeg syns det er litt rart.

Og det blir ganske mye når vi har to barn i bhg.

Skrevet

Vi betaler nå fra nyttår 200 kr i måneden da får barna formiddagsmat og fruktmåltid på ettermiddagen hver dag. En gang i uka får dem varm lunsj og kosemat.

Har ikke blitt bedt om matpakke når det er utflukt. Dem tar sikkert det fra måltidet som skulle vært servert på den tida, regner jeg med.

Kan du ikke høre med noen andre foreldre i bhg og høre om dem vet hvor mange dager dere betaler for - kanskje det er flere som lurer og det kan bli informert av bhg.

Det hadde vel vært greit for dere å betale for alle dager og slippe matpakkestyret - og maten er nylaget til barna.

Skrevet

Ening at dem ikke kan ta med tur mat til alle barna, men da kunne de jo heller fått ettermiddagsmaten i bhg, og matpakken på tur

Skrevet

jeg jobber i barnehage, bla med budsjett. Det er sånn at man kan ta ekstra betalt for mat som serveres i barnehagen, man ser da på det reelle forbruket og deler denne kostnaden mellom foreldrene uavhengig av når ungene får maten. hvis det er 18 hele plasser i barnehagen og matbudsjettet er på 30 000 blir det 151 kr pr hele plass i 11 mnd eller 138 kr i 12 mnd. matpengene skal dekke matutgiftene, så enkelt er det : )

Skrevet

Her betaler vi 390 kroner i mnd for barnehagen og da inngår allt av mat. =)

Får da varmmat til lunch hver dag her.

=)

Skrevet

Vi betaler 150 kr for mat og turpenger. De betaler ekstra for bading osv. Et brødmåltid pr dag, og et varmt måltid i uken. Om vi må sende med et ekstra brødmåltid får de det igjen en annen gang. Går opp i opp. Hadde vel ikke hengt meg opp i det om det ikke skjedde ofte.

Skrevet

Som jeg sier så er det ikke så big deal, men syns det er litt rart.

Dette her er snakk om hver uke.

Skrevet

hvis du føler at du ikke får valuta for pengene kan du be om at de legger frem matbudsjettet på neste foreldremøte.

Skrevet

Mhm tenkte å ta det opp med dem.

Skrevet

Men det har vel noe å gjøre med hva de klarer å få til? På ettermiddagen hos oss er det sånn at de er færre ansatte fordi tidligvakten har gått hjem. Da skjønner jeg at det blir vanskelig å dekke til mat til barna - med et slikt måltid kommer også mye mer oppvask som de da kanskje ikke har kapasitet til å ta på ettermiddagen..

Skrevet

Vi betaler 300 kr i mnd og då får dei:

frokost: varm havregraut to dager i veka, dei andre dagane har vi med

frokost

lunsj: varmmat tre dager i veka, brødmat to dager i veka

ettermiddag: frukt, vi har med brødmat el.

Kunne godt ha betalt 400 kr og sluppet å smøre niste, for sønnen vår et aldri av nista, men han et godt av det dei får i barnehagen, om det no er graut, varm lunsj eller bare brødmat.

Skrevet

Ening med deg, heller betalt mere for å slippe nista:)

Dere som får så mye bra mat og mye er det privat eller kommunal bhg.

Vet ikke om det kan være forskjell på sånt jeg

Skrevet

Jobber i bhg, og vi har alltid smurt mat fra bhg til barna når vi skal på tur. Dette ifht at barna skal lære seg å se litt framover, planlegge og føle seg delaktig i turen. De er også med å lager kakao, varm saft, heller på flasker/termoser osv. Du kan jo foreslå det for bhg. Betaler du for mat, betaler du for hele uka. Er nok forskjell på private og kommunale bhg, hvertfall her. Vet om mange private bhg i området som har mye mer varm mat enn vi i kommunal.

Skrevet

Mhm har tenkt nå å ta det opp, for syns det jo blir litt feil. Vi må også ha med egen drikke de gangene de skal på tur, og det syns jeg ihvertfall er dårlig, de kunne jo tatt med noe varmt fra bhg liksom

Skrevet

Vi betaler 250 kr ekstra i mnd for mat og tur penger. Da får de frokost, lunsj og et måltid senere på dagen med frukt. I tillegg får de varmmat en dag i uken, ofte lager de noe flere dager eller baker. Lange turer er de ikke på så ofte ,men de har vært bla på åpen gård med nisse(til jul), brannstasjonen, parken i byen, besøk til ulike lokale "attraksjoner" ++ .

Ellers har de turdag en dag i uken, men da har de med mat og evt kakao fra bhg som de spiser på turen.

Skrevet

Vi betaler ikke noe ekstra for mat i bhg og har heller ikke med matpakke.

Ungene får frokost og lunsj og ett fruktmåltid i bhg. En gang i uka får de varm mat.

De er på tur 3 ganger i uka og da smører ungene selv matpakke ved frokost bordet. Og ofte griller de pølser eller lignende når de er på tur. Eller de lager varm mat på bål.

Skrevet

Vi betaler 200 utenom og får alle 3 måltider, frukt osv, varmmat en gang i uka og på bursdager.

Skrevet

Høres veldig bra ut det da:) Syns det er greit at de bare er på tur en gang i uken, men værre med dette med maten syns jeg.

Men betalere dere kansje høyere bhg avgift da eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...