Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Gravid!!! Forstår det ikke, har p-stav som liksom skal være praktisk talt 100%. Var hos legen i går for å bytte, måtte ta graviditets test da, bare ren rutine, den var POSITIV!! legen forstod ingenting... vært på ul i dag. Er ca 8 uker på vei i følge den. Har ingen mens jeg kan sjekke med. Jeg er alene med en gutt på snart 5. Student. Har 2 år igjen. Har ingen kontakt med barnefaren. Er 2 som kan være faren, ikke halshugg meg for det, please..lei meg nok som det er. Han ene var et onenight stand typ ting. Andre en god kompis og elsker...MEN ikke noe pappa materiell, vet han ikke vil ha barn på mange år. Off..vil egentlig bare ta abort!! Men har såå dårlig sannvittighet bare av å tenke på det. Men tenker at barnet jeg har må ha 1. pri her. Er i kontakt med barnevernet ang besøkshjem, står på vent. Føler ikke jeg er klar til å få et til barn.... HJELP!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Hei! Jeg mener at det viktigste er at du gjør et valg som du selv bestemmer og er komfortabel med! Jeg vil råde deg til å ta kontakt med Amathea, de kan veilede deg og prate med deg. Nr. deres er 815 32 005 (åpent 8-20), eller send "abort" til 2007, så vil de ta kontakt med deg. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Uff, for en kinkig situasjon. Dømmer deg ikke for at du ikke vet hvem faren er, slikt skjer. Hvis du egentlig vil ta abort, så gjør det. Det er ditt valg! Det er ikke bare å være alene med to barn, når man er student. Men tenk deg godt om, så ikke du gjør noe du vil angre på. Har du ingen du kan snakke med da? Dette var kanskje ikke til noe hjelp, men jeg vil bare at du skal vite at jeg føler med deg i en vansklig periode. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Takk for lykke ønskinger... Ringer amathea i morgen..er de virklig "upartiske"? Lest her inne at de legger opp til at du skal IKKE ta abort?? Tror visst noen presser så klarer jeg ikke gjenomføre abort, kansje det jeg vil?!!?! For et kaos!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Ja, de skal virkelig være upartiske, så trist at noen har fått det inntrykket av dem. Hvis du føler at de prøver å påvirke deg, så bare avslutt samtalen og evt ring opp igjen. Du kan havne hvor som helst i landet når du ringer. Du kan også gå til veiledning hos Amathea, de har grupper også. Håper at du klarer og får hjelp til å rydde opp i kaoset som du føler! Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Hei HI! Har du vært i kontakt med Amathea i dag?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Ja, har bestemmt meg for å beholde! Ikke dem som presset, men når de sa det høyt så jeg hvor teit det er av en 26 år gammel voksen resurssterk person å ta abort. Vi skal klare oss fint, blir et år forsinket i utdannelsen, thats it! Eier leiligheten som vi bor i, har 2 soverom + kontor..jeg flytter inn der, så kan vi bli boende her Amathea kommer til å stille med besøkshjem om det ikke ordner seg gjenom bv, så da vet jeg at det blir litt avlastning for sønnen min. Snakket med kompisen min, han sier han skal støtte meg i dette, om han er faren eller ei. Så håper selvsagt at det er ham som er pappaen, men det vi tiden vise. Takk for råd og gode ord i går!!
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Bare hyggelig!! Så bra at det ordnet seg for dere! De hadde nå rett i det at dere har forholdene godt til rette for dere da! Gratulerer og lykke til videre i svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå