Gå til innhold

Sammenheng mellom lite melk og små pupper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde alt for lite melk til babyen min og måtte gi masse tillegg ved siden av. Puppene mine er ekstremt små, så det er ikke akkurat plass til å lagre noe særlig melk.. Har lest at bryststørrelsen ikke har noe å si for ammingen, men stemmer det? Noen som har erfaring, eller hørt om andre med for lite melk. Små pupper hos de? Leste og at det er svært uvanlig med for lite melk. Bare man ammer hyppig nok, så vil produksjonen bli god nok Stemte dessverre ikke for meg... Tror heller ikke jeg er den eneste med samme problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har små pupper, ca 75C da jeg ammet, 70A normalt. Hadde nok melk til å gi til sykehuset i tillegg til å mate min egen krabat. Og likevel var det mye til overs, kunne sikkert produsert ekstra om jeg prøvde.

Skrevet

Ok. Mine pupper ble bare bittelitt større da jeg ammet. Brukte samme BH-størrelse 75A. Er vel og ganske uvanlig at ikke brystene blir større under graviditet og amiing. Urettferdig at de fleste, også de med allerede store pupper, som regel får en god del større pupper..., mens jeg som sårt hadde trengt det..:-(

Skrevet

De krympet godt og ble slappe igjen etterpå. Se positivt på det, du slipper sånne hengende lapper som jeg har :)

Skrevet

Melkekjertlene er der, samme om en har små eller store pupper. Jeg har til vanlig 80B. Likevel klarte jeg ikke å amme eldste. Der var ikke nok.

Jeg har de melkekjertlene jeg har, hverken mer eller mindre. Og da jeg var undervektig(en gang i mitt liv), så fant jeg ikke liten nok BH. 70A var for stort.

Jeg har også fullammet et barn i over 6 måneder;)

Husk at det meste av puppene er fettvev, ikke melkekjertler.

Skrevet

jepp, det som stort sett skiller store pupper fra små pupper er fettprosenten i brystene, ikke resten av det vi så og si alle er utstyrt med fra naturens side, som melkekjertler osv.

Det skal ikke ha noe å si på melkemengden om du bruker 80A eller 80F i Bh. (tallet i bhstr sier hvor stor du er rundt overkroppen, ikke str på selve puppene. Det er det bokstaven som sier noe om) - bare sånn by the way:P

Skrevet

Jeg har ganske små bryster, og jeg kunne lett hatt melk til 2!

Skrevet

Størrelsen på en penis har jo heller ikke noe å si for om han kan produsere sæd... Bare for å gjøre en sammenligning på at det som "spytter" det ut, ikke har noe å si for produksjonen..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...