Gå til innhold

Hvor mange/ mange gang har du gitt barnet ditt

Anbefalte innlegg

Skrevet

For høy feber kan være skadelig, og små barn kan få det fordi de har problemer med å regulere temperaturen sin.

Forøvrig gir ikke jeg heller Paracet "i tide og i utide" eller som en lettvindt løsning. Jeg synes definitivt man skal være restriktiv med medisinering, enten man er barn eller voksn. MEN er man syk og trenger det, så synes jeg man skal bruke medisin. Forsvarlig.

Forskningsartikler er veldig interessante og jeg leser dem gjerne. Men man skal være kritisk, og spesielt til avisenes tolkning av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei frøken på 14 mnd, hun har aldri fått paracet e.l. Hun har ikke vært mye syk, og feber har hun vel kun hatt etter vaksiner, og ikke spesielt høy heller. Er vel bare èn gang jeg har følt at jeg har måttet måle tempen, så lite feber her, heldigvis. De gangene hun har vært litt for varm har jeg kledd av henne og latt henne sove i bare bleien, det har hjulpet godt.

Paracet er vel ok ved mye smerte eller veldig høy feber, ellers synes jeg det er unødvendig. De tåler å ha litt vondt og litt temperatur, alt med skjønn og med måte.

Skrevet

Hvorfor skal de ha vondt hvis man på en helt ufarlig måte kan fjerne vondten????????????????????

Skrevet

_Litt_ vondt har ingen tatt skade av, er jo ikke snakk om at de holder på å forgå bare fordi de får tenner, er det vel?

Uansett, det er jo bare å gi ungen din paracet om du vil, ingen kan stoppe deg.

Skrevet

snuppa har fått en del paracet.. hun er 18mnd.. vi har kansje brukt 2 stikpille pakker.. det e 10 i hver.. hun har vært en del syk.. når hun var 4mnd hadde hun en innfeksjon i kroppen å hun var innlagt vi fikk da besjed om å gji stikkpille hver 6 time, så gikk jo noen der.. ellers pleier jeg ikke å gji stikkpille før hun har feber over 39, å hun har hatt feber noen ganger å bare litt over 39 så er hun helt utkjørt å utilpass må da gji paracet for å i hele tatt få i hun noe som helst drikke å mat.. hun har også vært utilpass med noen få tenner å høy feber, men da har hun gjerne bare fått før hun la seg for å få sove..

Skrevet

Gutten min på 11 mnd har fått masse paracet, men det har vært fordi han også har vært masse syk. Mest paracet fikk han på sykehuset, der vi var i en mnd fra julen...Gutten vår måtte ha paracet for å kunne få i han mat, ble kjempetynn og var bare gram fra å bli satt på sonde. Helt enig, mat og drikke er det som ofte hjelper, men når man ikke får i barnet sitt mat eller drikke, da må man kunne medisinere syns nå jeg.

Ok, mange vil ikke gi barnet sitt paracet, men å gå til legen for å tigge om penicillin det er ok???!!!!! Fastlegen gir ofte penicillin eller antibiotika for å berolige foreldre, mens barnelegen på sykehuset sier at paracet ofte, nesten alltid er bedre...

Skrevet

Anonym 21:54 skriver at hun ikke vil gi ungen sin paracet fordi hun TROR ungen har vondt.. Veeeel, jeg er litt motsatt.. Hvis jeg tror hun har vondt eller plages, så gir jeg gjerne en paracet.. Hun er ett år om to uker, og har overhode ikke språk til å utrykke hvor hun har vondt eller hvor mye vondt hun har.. Derfor tolker jeg gråt/sutring og kroppspråk..

Forøvrig signerer jeg disse to inleggene av Planlegger-mamma.. Helt enig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...