Gå til innhold

flere pluss 5 kg i uke17?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her øker det gitt.... Ligger vel ca 5.8 kg pluss fra da jeg ble gravid. Jeg var da ca fem over trivselvekt så tror ikke kroppen føler at den "må" opp.

Andre som merker samme vektøkning? Ser jeg ligger på gjennomsnittet så bør vel bare ta det med ro...men andre steder leser jeg at det er først nå vektøkningen skal komme.

Kan jeg klare å holde meg på 15 kg tilsammen - til tross for at jeg øker sånn nå tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt på meg 4 kg og er 17+3. Synes egentlig det er litt ugreit siden jeg ikke er superslank fra før av.. Men slipper vel ikke unna vektøkning uansett! Jordmor trøstet meg med at noen går opp mye i begynnelsen av svangerskapet, og at jeg ennå var innom normalen! Men når jeg leser andre som er kommet til uke 20 og gått opp en halv kg, så hjelper det ikke akkurat! Håper virkelig ikke at jeg går opp over 10 kg..

Skrevet

Jeg er 16+5 og har gått opp 3.5 kilo. Jordmor sa ingenting om vekta mi når jeg var hos henne idag...

Hva er det som egentlig er gjennomsnittsøkning når man er sånn 16-17 uker?

Jeg har et godt og sunt kosthold så bekymrer meg ikke så veldig mye for vektøkning.. Men vil jo ikke gå opp 20-30 kilo da :) Skal vel nevnes at jeg også hadde rundt en 5 kilo over trivselsvekt før jeg ble gravid, så babyen har mer enn nok å ta av.. hehe

Skrevet

Jeg er akkurat 16 uker i dag, og har gått opp ca. 5 kg. Synes selv det har kommet litt vel fort på, men er så veldig, veldig sulten, så har nok spist litt for mye:) i forrige svangerskap la jeg på meg 13 kg tilsammen, synes å huske at jeg var oppe i 16 kg pluss i uke 33/34,for så å ta av meg på slutten. Hadde lagt på meg 10 kg halvveis, så satser på at vektøkningen stopper opp denne ganga og:)

Skrevet

Jeg er 20 uker i dag og har gått opp 6 kg. Sist gikk jeg opp 20 kg alt i alt, så har ingen store forhåpneinger om at jeg skal gå opp mindre denne gangen... det forsvant innen kort tid etterpå uansett - men denne gangen skal jeg helst ned 10 kg ekstra. sukk...

Skrevet

Jeg har lagt på meg 10 kg og er halvveis så det var godt å lese :) Satser på at det stopper opp og jeg må skjerpe meg med alt jeg har lyst på :P!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...