enda en Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Etter å ha jaktet intenst på slim og annet gørr i godt og vel en uke nå, ble jeg endelig belønnet med et funn! =) Deler av slimproppen kom nå nettopp, og jeg er atter lykkelig... Tenk at en stor slimklyse er alt som skal til for å skru opp humøret til en høygravid stakkar? (Jada, jada, jeg vet at det fortsatt kan være uker til fødselen starter, men akkurat nå vil jeg bare sveve på en "kanskje i natt" rus....) For de spesielt interresserte, slik så den ut denne gangen; Gjennomsiktig, men litt gulaktig med noe brunt "innerst". Og mengden var omtrent som en teskje.
enda en Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #2 Skrevet 11. februar 2009 Hm...og nå har jeg hatt kynnere, ganske regelmessige, i snart to timer. Men det blir ikke noe mer "futt" over de. Ikke er det kommet mer slim heller. Hadde masse murringer nederst i magen i ca 20 minutter etter slim-opplevelsen. Håper virkelig at dette er tegn på at noe starter SNART! =)
ticalinda Skrevet 12. februar 2009 #3 Skrevet 12. februar 2009 Gratulerer med slimproppen! Min har også begynt å gå, men jeg er bare 32+5, og håper derfor at det likevel skal ta noen uker før fødselen er et faktum..... Lykke til:)
Hmhmhm Skrevet 12. februar 2009 #4 Skrevet 12. februar 2009 Hehe, kom til meg også!! Når har du termin da? Er du førstegangs? Har det skjedd noe mer?? Jeg er andregangs, min første ble født dagen etter at slimproppen gikk.. bare for å gi deg enda mer håp Lykke til!!
enda en Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2009 Hmhmhm: Jeg er flergangs jeg også, venter nr 4. Er 39+3, så er rimelig klar for fødsel ja! Har hatt varierende opplevelser med slimproppen, så det er jammen ikke noe sikkert tegn, det vet jeg! Men alle tegn blir tatt imot med åpne armer her. Jeg var max moden for halvannen uke siden alt, men det skjer liksom ikke mer. Kynnerne fra igår dabbet selvfølgelig av, men nå har jeg noen sammentrekninger igjen. De kommer ganske tett, men er ikke noe vonde. Ergo er det bare lureri (selv om jeg trofast tar tiden på dem i håp om at de plutselig blir vonde)... =) Nå har jeg nettopp bevilget meg 2 timers formiddagslur, i håp om at fødselen skulle være i full gang når jeg våknet... =) Men den gang ei. Tålmodighet...tålmodighet...
enda en Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2009 ticalinda: Oida, ja det var tidlig. =( Du får satse på at fødsel er 3-4 uker unna, til tross for slimpropp. Den kan jo ofte gå mange uker før. Min brukte 3 uker på å gå når jeg gikk med nr 2. Lykke til du også! =)
ticalinda Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Ja, jeg satser alt på at det for min del skal ta noen uker til, men når det gjelder deg, så håper jeg selvfølgelig at ting er rett rundt hjørnet...
Ayla82 Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Slimproppen min gikk på tirsdag og var liksom på størrelse med en t-skje som du beskriver, så ut som en glassmanet liksom, med litt hvitt på i kantene. Dagen etter kom litt slim til, og i dag kom det en slimpropp som var liksom så stor som den første.. kan det komme over flere dager liksom? Trodde det bare var en propp jeg, og that's it..... flere som har opplevd det?
lchristin-nydelig tulle Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 å så heldig du er!! jeg å venter så masse på den berømte slimproppen!!
ticalinda Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Vivi1982: Slimproppen kan komme over flere omganger, eller bare en gang, mens mange ikke merker at den går i det hele tatt.
enda en Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2009 Jepp, det er akkurat det den kan. Over flere uker også... Så man er ikke garantert fødsel med det samme nei! Men er moro for det, jeg ble ihvertfall ganske happy over å se den! =) Et skritt nærmere fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå