Gå til innhold

Foranliggende morkake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) På besøk fra 2 trimester! Var på ultralyd i dag, og fikk vite at morkaken ligger foran, slik at den vil "hemme" litt for spark. Er det noen av dere som har det samme? Og når evnt vil jeg kjenne spark, og vil jeg kjenne det godt? Ble liksom litt skuffet, jeg som har gledet meg så veldig til å kjenne nurket sparke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det og kjente det ikke før uke 20 eller noe.. Følte jeg gikk lenge å ventet jeg, men plutselig en dag så var det akkurat som om noen skrudde på en bryter, å da kjente jeg det skikkelig godt, Det kom liksom ikke sånn gradvis som med mine to første..

Jeg hunsker jeg også var veldig skuffet:) men når det først begynner såer det ikke noe forskjelld på følelsen på sparkene.. Jeg kjenner ikke forskjeld vertfall.

Skrevet

Jeg har også dette men kjente spark allerede fra rundt uke 14. I begynnelsen kjentes det bare ut som en liten fiskehale som beveget seg på den ene siden. Jeg tror at en kjenner det godt innenfra selv om man har foranliggende, men at en ikke kan se det like godt utenfra så tidlig. Jeg er nå i uke 39 og har lenge kunne sett veldig klart spark på utsiden av magen så jeg tror ikke du kommer til å bli skuffet.

Skrevet

Okei, tusen takk for svar :)) Ble så redd for at jeg skulle gå gjennom svangerskapet å nesten ikke kjenne noe spark i det hele tatt :S Men det var godt å høre da :) Jeg er 18 uker i morgen, så da er det kanskje to uker til jeg kan forvente å kjenne noe da :)

Noen fler som har foranliggende morkake? Når begynte dere å kjenne det, og hvor kraftig?

Skrevet

Så ordentlig kjente jeg ikke noe før i uke 24:)

Skrevet

Har foranliggende morkake jeg også, men det har ikke vært noe hinder for å kjenne spark. Kjente det boblet ganske tidlig, husker ikke helt når, og fra uke 20 kunne jeg kjenne sparkene utenpå magen - pappa'n også! Kommer mye an på hvordan barnet ligger og hvor aktivt det er også! Ei venninne av meg har ikke foranliggende morkake, men en lite aktiv baby og kjenner veldig lite sjøl om hu nå vel er rundt 25-26 uker.

Skrevet

Ja vet du.. Når jeg sitter å tenker igjennom det så kunne jeg faktisk ogå så vidt kjenne det hvis jeg konsentrerte meg i uke 14. :) Og en kveld da jeg lå bakoverlent i sofen kunne jeg så vidt se at magen bølget litt ;) Det må jo ha vert tassen som skiftet stilling eller noe.. Men Etter det var det ganske så stille..

Skrevet

Okei :) Tusen takk for svar jenter :) Godt å ha noen fra 3 trimester og spørre!

Takknemlig hvis det er fler som vil svare ;)

Skrevet

Jeg kjente ikke noe før uke 21 ca. Nå kjenner jeg det hele tida, men hun ligger ofte bak morkaka, så da er det baere meg som kjenner det (ikke mannen). Kjenner mye ned mot underlivet og rompa, faktisk...

Skrevet

Jeg har også foranliggende morkake. er min andre gang så jeg ble ganske bekymret når jeg ikke kjente noe særlig spark. men det er helt normalt og etter uke 21-22 så var det masse liv. for meg så kom alt det samme som med forrigemann, bare litt senere! så gled deg til å kjenne på masse spark og se på magen som beveger seg! det kommer helt sikkert om ikke så altfor lenge =)

Skrevet

Jeg hadde ikke kjent noe sikkert liv når jeg var på ultralyd i uke 19 og var ganske bekymret.. Da sa hun at morkaken lå midt på magen foran.., og at jeg derfor kanskje ikke kjente så mye enda.. I uke 22 så kjente jeg at det helt sikkert var babyen.. Og nå i uke 30 så er det altfor liv laga inni der.. =)

Skrevet

Hei :-) Morkaken ligger foran her også. Jeg kjente forsiktige spark fra uke 18, og da gjerne på høyre side av magen. Lille jenta lå nemlig mye på tvers i magen frem til uke 31. Og du, ikke vær redd for at du ikke skal få kjenne spark. Nå i uke 35 har jeg fått meg noen skikkelige karameller. Nesten på grensen til å gjøre vondt :-) I går kom det nesten en fot gjennom mageskinnet..

Bare gled deg, det kommer :-)

Skrevet

Kjente definitive spark fra uke 18-19. Er annengangs, så hadde selvfølgelig store forventninger om å kjenne tegn til liv leeenge før dette. Har ellers vært en ganske rolig baby sammenlignet med storesøster, så har rett og slett ikke hatt så mye action i magen denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...