Oi ..! Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Gutten vår på to år hoster til han kaster opp, og det har pågått noen dager nå. I dag er første dag han ikke har feber, men hostingen er slitsom for oss alle. Mest for guttungen, selvfølgelig, som blir veldig fortvilet over "æsj'e i tenga". Den siste uka har vi prøvd ulike hostesafter; Tuxi, Efedrin, Solvipect og nå i dag: Cosylan. Ingenting ser ut til å hjelpe særlig bra. Vi har selvfølgelig også bygget opp sengen, han har høy pute osv., så alt ligger til rette for at ting skal kunne roe seg, men dengang ei. Så nå lurer jeg: Er det noen der ute som har noen supertips til hvordan en kan få hosten til å roe seg? Vil det hjelpe å gi f.eks. en Ibux eller Paracet i tillegg til hostesaften? Kjerringråd? Har 19 dager igjen til termin og begynner å bli desperat etter å få en rolig natt ... Hjelp?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Vår gutt på 4 er også slik. Han har hett flere slike runder i hele høst/vinter og pappa tok han derfor til lege på mandag. han fikk penicilin og beskjed om at ALLE er slik for tiden. Vi har testet Efidrin og en annen jeg ikke husker (ikke solvipec) men det funker ikke her heller. Og ikke fikk han noe annet for hosten, av legen heller. Så det er tydeligvis ikke noe som hjelper på. Men prøv å gi han noe varmt å drikke, unngå melk og melkeporodukter, det binder slim. HS har tidligere anbefalt lunka solbærtoddy, og det funker best her i huset =))
Oi ..! Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2009 Takk for svar Vi har unngått melkeprodukter, sukker og bananer, men jeg tror jammen jeg skal kjøpe solbærsaft i morgen og teste det. Takk-takk
3b@rnsmor-30* Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 jenta vår (4 år) har vært sånn også siden før helga... hun har nok hatt litt influensa-greier.... feberen ble borte mandag ettermiddag, men hosten ble da bare værre... hun har fått efedrin-hostesaft, for den har virket best på storebror.. og den smaker ganske ok for dem.. jeg var i kontakt med lege på mandag.. og de sa også at det var helt vanlig for tida.. må bare ta tida til hjelp... i kveld gav jeg henne faktisk en dose ventoline astmamedisin, som storebroren har ved ekstra tetthet (han begynte på flutide astmamedisin for et år siden), og 2 min etter det ble hun helt rolig og sovnet...
Makka Pakka Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Jeg ville hørt med legen for selv om han ikke har feber kan det være noe han trenger medisiner for. Sønnen min hadde bronkitt en gang han hostet så han kastet opp. Jeg hadde da ventet lenge og prøvd div andre tiltak for å se det an, så viste det seg å være bronkitt. Og han hadde ikke feber eller noe slikt, men var litt slapp og tungpustet. Fikk medisin og ble bedre med en gang! Nå viste det seg at sønnen min har astma men kaster han opp pga hosten ringer vi alltid legen.
Oi ..! Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2009 Takker for flere svar Jeg tar dem med meg. Ser an til i morgen, og så blir det kanskje både en tur til legen og på apoteket. Kamferdråper er ikke akkurat noe jeg har liggende, så her må det gjøres innkjøp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå