*Hønemor81* Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Nå er jeg litt småforbannet her.. Leser overalt at ordinær UL på sykehus vanligvis foregår rundt uke 18. Det skjedde noe kluss med oversendelsen av papirer fra fastlegen til Ullevål, slik at Ullevål aldri mottok papirene mine. Da legen purret, hadde Ullevål ingen ledige timer, og jeg ble da henvist til Asker og Bærum istedet. Der fikk jeg altså innkalling når jeg er i uke 21, og synes dette høres litt vel sent ut?
Mamma_til_isabella Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Det var sent ja....trodde man måtte ta det mellom uke 17 og 19 for å kunne beregne termin?! De må vel kunne sette opp en ekstra time til deg før vel?
Kjærlighet <3 Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Rundt uke 18 er det jeg også leser de fleste plasser. Men har erfart at det ikke fungerer sånn i praksis. Har hørt om andre gravide som er på ordinær ul alt fra uke 17+ tilog med fullgåtte 21 uker. Selv var jeg i første svngerskap i uke 18+ (husker ikke dag....) i andre kunne jeg ikke når jeg fikk innkalling fordi vi flyttet, fikk ikke time på den nye byen før i uke 22+ og da var det forsent å sette ul.termin. (men har hørt at andre sykehus gjør det...) Med nummer tre fikk jeg time 20+3 og denne gangen 19+1. Så det variere en del... skjønner deg godt jeg, jeg ville helst hatt i uke 18 + med alle om jeg kunne velge..
Prinsen & spiren Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Jeg fikk brev idag, og skal på ordinær UL tor 26. feb. Da er jeg 16 + noen dager. Synes det var veldig tidlig, og håper vi får se kjønnet da :S Men, men.. ble jo veldig glad for å få time så raskt. Spent Men lest om at noen får så tidlig som jeg har fått og så sent som 22 :S Så kanskje det kommer av plassen du bor på og hvor mye det er å gjøre?
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Jeg var på ultralyd i 21+3...var dritskuffa! Tror det er mange som har fått sen UL, særlig på Ahus.
lille*engel Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Hei. Jeg har også fått UL i uke 20+5. Synes selv dette er seint. Ennå legen sendte inn papirene i uke 12 og brevet fra sykehuset kom ei uke etter:( Men er vel bare og vente til dagen kommer. Men synes også det er lenge til. Er jo i min 16. uke nå og ennå en måned igjen å vente:(
Onna Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har fått i uke 19 på Ahus. En kollega fikk ikke før i uke 23 (på et annet sykehus).
Lucia77 Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 Jeg skal på ultralyd fredag og er da 19+5. Synes det var kjempe seint, men ser at det er noen som har det "verre" enn meg....
*Hønemor81* Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2009 Tusen takk for alle svar! Det er vel en kjent sak at Helse Sør Øst (eller Helse STØRST som mange også kaller regionen) ikke fungerer tilfredsstillende. Så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet. Men det er nok en stor sjangse for at jeg ikke klarer å vente så lenge med å se nurket mitt, og bestiller en privat time i stedet Lykke til i ventetiden, jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå