Gå til innhold

Hvorfor har jeg fått innkalling til tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var overrasket da jeg hentet posten i dag: innkalling til UL om 2 uker! Og da var jeg til første kontroll forige uke og er nå i uke 10! Legen sa da at vi skulle ha en kontroll til før jeg skulle på ultralyd rundt min uke 17. Og nå har jeg altså fått innkalling allerede. Hm.

Legen sa riktig nok at jeg hadde en svært forstørret livmor, men at endelig termin ville fastslåes på UL i april.

Hva betyr dette da???? Er det faktisk en av helsekøene som er a jour, eller er det noe rart i magen;-)

Er det vanlig med så tidlig UL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig legen har nevnt din forstørrede livmor, og at de vil ha deg inn til tidlig UL for å se om du kan være lengre på vei enn du tror selv eller de mistenker at du bærer på mer enn en:)

En ting til, hvor gammel er du?

Skrevet

Ang alder, bare tenkte på at jeg tror man kan få tilbud om UL i 12-13 uker for å se etter nakkefold el. hvis man er over 38. Men det er jo litt rart å få det uten at du vet om det... Vel, du får i allefall se at småen har det bra:)

Skrevet

Jeg er 34. Dette er mitt andre svangerskap. Har en gutt på snart 3, og hadde en SA i mai 08.

Burde ikke legen sakt at hun ville få meg inn på tidlig UL? Men hun sa faktisk at jeg ville få innkalling til rundt uke 17... Ja ja, må vel bare vente og høre. Oj, tenk om der er flere inni der?! Jeg har faktisk ganske stor mage alt...

Skrevet

Spennende dette:) Du må fortelle når du har vært på UL:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...