Gå til innhold

ammet et annens barn...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

visst en baby holdt på å sulte for mor ikke hadde lite melk og ikke hadde noe annet mat, så skulle jeg fint ha greid å gjort det jeg også :)

Men sånne innlegg som jeg ammet søstern sin baby når jeg passet den. Da synes jeg det blir drøyt visst det ikke var avtalt på forhånd ja..

Men en unge som hadde vært fryltelig sulten og ikke hadde mat hadde jeg fint kunne ammet.

Skrevet

dette var jo helt normalt her også i gamle dager, om en mor gikk tom for melk (de hadde jo ikke mme), så fant man en amme- en annen kvinne med mye melk som kunne amme ungen. Det er også vanlig i fattige land. Og godt er jo det.

synes det er topp å gjøre hvis det betyr at man redder livet til sultende barn.

Skrevet

"Måtte" gjøre det samme for 3 år siden, var i uganda på studietur og på besøk i en liten landsbygd var en mor blitt så dårlig av malaria at hun ikke hadde spist på en uke, melket hadde tørket inn og den nyfødte babyen var kjempe sulten. Jeg ble hentet av landsby "legen" som spurte om jeg ville gi melk, svarte at jeg kunne like gjerne amme -istenfor å stresse med skitne flasker osv. Mora ble så takknemlig at babyen ble oppkalt etter meg.

Dessverre døde babyen av turberkulose i fjor vinter :((

Begynnte selvfølgelig å gråte når jeg gikk inn på den linken nå...

Skrevet

det er så godt å se at det fortsatt finnes medmennesklighet i verden:) Hadde en kvinne gjort noe slikt for meg hadde jeg følt meg evig takknemlig! Synd det er blitt en "uting" med å ha en ammer hvis en går tom for melk, hadde det fortsatt vært vanlig praksis hadde min lille gutt fått mm istedet for mme. Er noe dritt når naturen ikke vil en vel og lager vann istedet for melk i puppene:(

Hurra for kvinner med bein i nesa og som ikke bryr seg om hva folk mener og sier, HURRA FOR ALMA!!!:)

Skrevet

skulle selvsgat stå HURRA FOR SELMA!! XD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...