Gå til innhold

FISKEMIDDAG tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert flere som trenger gode tips til forskjellige fiskemiddager - hva er ditt gode tips som fungerer hos dere?

I dag har vi hatt Findus sin Franske fiskegrateng for første gang - den var helt nydelig synes jeg; kan anbefale den! Den har kommet best ut i test også med hele 70% fiskeinnhold mot Elias fiskegrateng som har 20 % (forøvrig aldri smakt den).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spinat-torsk (Pirat-torsk når poden blir gammel nok :), er veldig godt og lettvint.

Legg fersk torske-filet (gjerne halestykker) i en smurt, ildfast form.

Stek frosne spinatputer og litt rødløk i en stekepanne til løken er blank og spinaten tint. Fordel blandingen over fisken. Bland et par deciliter revet gulost med et beger rømme og dekk over spinatblandingen. Stekes midt i ovnen på 250 grader i ca 25 minutter, til overflaten er gylden.

Serveres med hjemmelaget potetstappe (gjerne med litt hvitløk i).

Skrevet

Vi spiser "god gammeldags fiskegrateng" hvis vi ikke lager hjemmelaget, jeg syns den er god.

Laks, pasta og pestosaus er også godt. Jeg lager bare hvit saus og blander i fiskebuljong og pesto og litt pepper, veldig enkelt og veldig godt.

Lagde også hjemmelagede fiskepinner for ikke så lenge siden og det ble også veldig mye bedre enn ferdigkjøpte, ikke veldig komplisert det heller. Brukte torskefile og rullet først i mel, så i egg og så i brødrasp. Servert med poteter og gulerøtter.

Skrevet

fisk i form med god tykk saus og champignon. Nam

Skrevet

Neineinei... 180 grader i ca 30 min. Måtte sjekke oppskriften og joda; jeg husket feil :)

Skrevet

Jeg har to fiskemiddager som jeg synes er kjempegode.

Den ene er stekt fisk i panne surret i fløte og løk, med rosenkål, rømme og potet. Det er faktisk livretten min.

Den andre er fiskekaker i tortillas med tilbehør som salat, rømme og guacamole. Kjempegodt.

Skrevet

Laksebiter, potetbiter/båter, litt store løk-, paprika-, brokkoli- og soppbiter (og ellers hva man måtte ønske), legges i en ildfast form.

Ha litt olje, salt, pepper og ellers ønsket krydder over og putt i ovnen.

ca 200 grader i 20-30 min (kjenn på poteten). NAM!

Lettsalta torsk (i ferskdisken eller frysedisken) trekkes.

Riv gulrøtter, stek bacon og kok poteter. Nam!

Skrevet

Det beste jeg vet er, stekt breiflabb, bare surre litt i salt, pepper og mel først :-) Så hjemmelaget potetmos og grønsaker :-) Jeg bruker gulrot og brokkoli :-)

Skrevet

Laget fiskesuppe i går. Brukte lofoten fiskesuppe fra Toro som basis. Hadde i 6 sånne frosne laksefileeter i porsjonspakninger og en stor "dæsj" frosen grønnsakblanding. Brukte fløte istedet for melk i suppa (for å få brukt opp fløterestene) Serverte med grove rundstykker. Nam nam. Gikk ned på høykant hos store og små. Var faktisk litt lite mat til 2 voksne, en 6 åring og ei på 1,5 år. Både guttongen og lillemor langet innpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...