Marias26 Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Hva skal dere ha med av mat/drikke under fødselen? Det er vel ikke akkurat tidspunktet man klarer å spise så mye, men likevel kjempeviktig å få i seg næring for ikke å gå tom for energi. Tenker at druer og banan er bra for energien, sjokolade, nøtter, wienerbrød/skoleboller... Noen andre forslag? Hva har dere med av drikke? Regner med man drikker en del vann...
nøstegutt Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Du får drikke og frukt på føden. Sikkert brød eller knekkebrød om du blir sulten å. Jeg spiste frokost på føden da jeg skulle ha eldstemann, 2 timer etter hadde jeg født :-) hihi Tror ikke mat EGENTLI er det man tenker mest på... Magen er full av sommerfugler, spenning og forventning til det som kommer. Ikke så mye om å gjøre og fylle opp blæra heller... Men det kan være lurt for far og ta med seg mat..
Tomaten Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Jeg ble satt igang med førstemann, og hadde ligget et par dager på sykehuset før det, så jeg hadde ikke med noe sist... Fikk frokost før dryppet ble koblet til, og tror jammen sambo fikk noe mat også... Denne gangen har jeg kjøpt inn en flaske sportsdrikke, 0,5 cola, sånn ferdigsmurt sandwich knekkebrød og en nutrilettbar som ligger i bagen tilfelle sambo blir sulten under fødselen... Tror ikke det er noe fare med oss som føder, jeg husker sist hvor uvel og kvalm jeg var underveis, mat var det siste jeg tenkte på
Nemlig Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Mat var det siste jeg tenkte på, og jeg er et skikkelig matvrak;-)
Knotten & lille persille Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Jeg spiste faktisk kvikk-lunsj og drakk cola under min 1. fødsel. Etter det var overstått spurte jordmor om det var noe jeg ville ha og jammen spiste jeg noen brødskiver da også. Hadde en veldig kjapp og grei fødsel da, er spent på hvordan det blir denne gangen.
helhalhalo Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har aldri rukket å spise noe under fødslene mine, men viktig med næring Jeg har hatt så raske fødsler og gått rett i full rieaktivitet så da tenker man ikke på mat, men spiste som en hest før riene kom. Kunne jio ikke vite det da. Var et fødselstegn hos meg. Om jeg skulle hatt noe måtte det vært Cola og sjokolade. Det er overhode ikke alle sykehus som har mat og drikke utover litt saft stående. En langdryg fødsel kan nok sørge for noen skiver til mor, men far må klare seg selv
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 er du uheldig å kommer inn på natten så er det jo ikke de har igjen noe mat da.. å har de noe da så er det noen tørre skiver som de har igjen fra kvelden.. men det kan jo vere betre enn ingen ting det oxo da.. for eg har aldri ruket el tenkt tanken ved avreise.. og har vert veldig sulten etter fødsel..
Maria1978 Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Jeg har tenkt å ta med noe brus/engergidrikk, Bixit kjeks og gjerne noe frukt. Og da er det ikke meg jeg tenker på, men mannen min. Når jeg var på omvisning på klinikken sa de at mannen fikk dessverre ikke noe mat under fødselen (kun etterpå) at det bare var den fødende som fikk det. Og da tenker jeg at vi skal ha med noe som kan gi min kjære litt energi dersom det ikke skulle være tid for ham til å dra bort i kiosken. Vil jo ikke at han skal bli svimmel og uvel
beredt Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Ja, fikk saft under fødsel og skiver etterpå. Men jeg skal ha med cola og en sjokoladebar sånn i tilfelle... Kanskje en kjekspakke i kofferten som ligger i bilen som skal til pasienthotellet etterpå - i tilfelle det er på natta og vanskelig å få kjøpt mat... Ellers tror jeg de som står i resepsjonen på hotellet kan selge noe mat til oss fra kafeen....... En på jobben bestilte pizza til pasienthotellet etter fødselen:) Haha, ser for meg dolly leveransen utenfor der ja.
DiddiDaddi Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Sist fødsel maste jordmor skikkelig om at jeg måtte drikke saft, og jeg liker det absolutt ikke! Denne gangen skal jeg ha med appelsinjuice eller noe. Hadde med rosiner sist gang, og det var veldig greit for å få i seg litt næring, klarte ellers ikke å spise noe, alt kom opp.
Hmhmhm Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Da jeg fikk førstemann hadde jeg med meg Sørlandschips (ettersom jeg synes det er godt når jeg pleier å være litt kvalm/uvel), og Smurfedrops (mmm) for å få i meg sukker. Hadde også med spørrebøker, så jeg og min kjære hadde noen trivelige stunder mellom riene, hehe. Man må jo gjøre det beste ut av det for åfå tiden til å gå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå