Kjøttpølsa Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Skjønner du har en trang til å ta for deg lærere. Det jeg lurer på er hvordan du håndterer de i den virkelige verden? :-,) Tar du de i hestehalen, rister de ordentlig, klyper de i rompa før du stirrer de i senk? :-,)
Gjest Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Saken er den at min forlovede og den jeg skal gifte meg med er lærer. I diskusjoner hjemme er det helt håpløst å diskutere noe i det hele tatt. Ender alltid opp med kloremerker, andpusten og total utmattelse. Kranglesiden er et passende sted hvor det virker som mange lærere og deres allierte har boltret seg sammen. Noe som igjen tyder på at mange lærere er noen kranglete og kverulerende kjeftsmeller som bruker ordmakt for å oppnå sympati og hvor respekten forsvinner.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Så lenge verden befolkes av bortskjemte drittunger som takker nei til praksisplass på et sted de kan få læringekontrakt fordi de heller vil skulke skolen i tre uker så synes jeg at jeg er i min fulle rett til å bruke ordmakt for å få viljen min.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Det hadde vært helt greit og være lærer hadde det ikke vært for de HELV...S foreldrene. De er mest opptatt av rettigheter enn konsekvensene av sin egen oppdragelse. Hva gjør man når man tar opp med en pappa at det er et problem at gutten hans spytter inne hvorpå faren responderer med " Det må han da få lov til hvis han har lyst til det!!!!" Sofavitere er håpløse å diskutere med......
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Ville vel vært mer av interesse å høre hvilket svar du ga tilbake på spyttende elev. Personlig hadde jeg brukt gutten som dokost og truet med alvorlige represalier hvis han sladra videre. Lærere er dessverre for feige til å stå i mot elever som er litt tøffere enn andre. Kanskje det burde vært innført millitær disiplin på skolen? At lærere burde hatt et år befalskole før de søkte seg inn på lærerskolen, så kunne vi skilt bort de dårlige lærerne allerede på et tidlig tidspunkt. Og elever har fått millitær oppdragelse fra første dag!! Problemet her blir så klart at da mister lærerne hardt opparbeidet berlinerbollekaffeslabers på lærerrommet og må ta til takke med mye mindre ferie. Og siitte her å legge skylda på foreldre er bare reinspikka idioti. Det har lærerstaben gjort de siste 30-40 årene. En lærer bør være en hyggelig omgjengelig hestkuk som er flink til å undervise.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 veldig enig med deg der. Kalles selv for nazi.......(navnet mitt) av elevene og er elsket og hatet. Jeg kjefter sjeldent men har klare regler og konsekvenser og følger de opp med varme og forståelse. Synes at de fleste av mine kollegaer er for myke i kantene og at elevene får for stor frihet til å skulke og sluntre unna uten at det blir konsekvenser av det. Har som regel aldri disiplinproblemer da elevene leser meg godt med en gang da de fort skjønner at her er det ei som er seriøs og ikke lar seg manipulere og lure... Kluet er å bruke blikket.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå