Brillemamma Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Jeg fullammet snuppa til for to uker siden. Da begynnte jeg med grøt på kvelden, og litt middag på dagen. Jeg er litt lei av amming, for hun er så utrolig kavete med puppen..men jeg har holdt ut..for noen ganger er det veldig kos,men for det meste bare kav. Jeg er nå ganske lei av å amme,og lurer på å trappe ned og kun amme om natten og morgen,og så gi mme på dagen...Men har så dårlig samvittighet for at jeg har lyst til dette..så jeg klarer liksom ikke helt å gjøre det. Vet jo at amming er det beste for henne. Men noen ganger er hun så urolig ved puppen at jeg må ty til flaske.. Hun spiser 2-3ggr på natt, så hun vil jo uansett få en del melk av meg. + tidlig morgen,og morgen...så da blir det jo 4-5amminger i døgnet selv om jeg velger å gi mme på dag... Er det andre enn meg som vurderer å trappe ned ammingen allerede?...
Hierofanten Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Nei, du er ikke alene. Gutten min er snart 4 mnd og jeg er kjempelei. Har ikke lyst til å amme i utgangspunktet men har gjort det likevel. Men nå føler jeg at det begynner å bli nok. Har for en liten stund siden begynt å gi en flaske pr dag med mme. I dag har jeg gitt to. Tar det litt gradvis og blir vel å fortsette nattamming en stund til. Han spiser ikke ofte om natten da. Oftest 1-2 ganger. Tenker også å begynne med litt smaksprøver med grøt til han snart. Jeg vet amming er bra for han, men føler jeg har strekt meg langt nå, og ønsker virkelig å slutte. Så da har jeg ikke tenkt å la andres meninger styre meg, og heller gjøre det som passer best for oss.
Gjest Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 det er vel vanlig at det går litt i perioder tenker jeg. Førstemann amma jeg i 14 mnd, fullamma i 6 mnd. Innimellom var jeg jo lei.. var jo litt slitsomt når de begynner å bli nysgjerrige og ikke har tid til å spise å sånn.. men går jo over Snuppa er bare 7 uker.. og ammes enda.. og regner med at jeg ammer ho ca 1 år. Hvis ikke det er noe som dukker opp da. Syns det er veldig lettvint med puppen og ikke flaske.. Men det er viktig å huske at det blir faktisk mennesker av mme barn også
*LilleTroll + spira Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Jeg er stikk motsatt jeg Blir nesten litt "misunnelig" når jeg ser andre mammaer amme barna sine, snuppa mi ville nemlig ikke mer da hun var 5,5 mnd...og da hadde de siste ukene vært en kamp. Tror rett og slett hun måtte streve såpass ved brystet at hun ikke orket, valgte minste motstands vei - flaska hvor det kommer melk med en gang. Har ei frisk og rask jente da, så er fornøyd med det jeg fikk til Nå går mme unna som bare rakkeren!
Trulte76 Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 min er snart 6 mnd, men da han var passert 5 mnd så tok jeg migrene medisin og måtte vente 24t med å amme, når det hadde gått 21t tok jeg en tabl til og måtte vente nye 24t, så var nesten 2 døgn jeg ikke ammet (pumpet meg da) Og da tenkte jeg at jeg skal ikke slutte å amme med det første. opp om natta varme flaske , mate han og så legge han igjenn. Så utrolig lettvind å bare ta han opp i mi seng, legge han til puppen, og legge han i sin egen seng igjenn, eller bare sovne begge to (skjer av og til ) Så jeg skal ikke slutte å amme før han sover igjennom natta, det har jeg bestemt meg for hehe. Men min var mere makkete ved puppen da han var 3-4 mnd han. Men nå koser han seg mere ved puppen, før var det bare drikke litt og så opp igjenn. Så er faktisk bedre å amme han nå enn da
Trulte76 Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 jøss jeg nevnte i går jeg skal ikke slutte å amme før han sover natta igjennom og i natt gjorde han akkurat det, sov hele natta for første gang Og jeg hadde sprengte bryst hehe. (var ikke tenkt å slutte fordi altså, bare litt vittig han gjorde det etter jeg skrev dette)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå