Gjest Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Vet den kommer siste dag i mnd, men i forhold til det barnet vi har i magen....får vi barnetrygda den mnd vi føder eller mnd etter?
Gjest Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 jeg mener at den kommer litt seint den første gangen pga papirmølla. jeg mener å huske at jeg fikk barnetrygda den andre eller tredje mnd. Altså dobbel eller tredobbel utbetaling på etterskudd
La07<3Sl09 - overtid Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 du får fra mnd etter. det vet jeg veldig godt for jeg fødte min første 4 minutter over midnatt 1 juni. hun jeg delte rom med fødte 30 min før meg og fikk fra juni og jeg fikk da fra juli. hehe
Gjest Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 unnskyld.. sikkert dumt spm. men må man søke om barnetrygd? eller kommer den av seg selv?? er så lei av søknadspapirer at jeg tror jeg spyr....
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 godt spørsmål:) det lurer jeg også på
lego Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Barnetrygden skal komme automatisk! MEN det er ikke alltid den gjør det, da må du evnt bare stikke innom nav og informere om at du har født. Jeg måtte det med mini. De hadde registrert at jeg hadde født osv, men ikke lagt meg til utbetaling. Fikk det jeg skulle ved neste utbetaling da. Det kan ta 2-3 mnd før barnetrygden er på konto, og da skal du få betalt fom mnd ETTER fødsel.
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 men du må vel fylle ut sjema i forhold til konto nummer ol? Eller går det på permisjonssøknad kanskje? så får de beskjed om at du har fått og da begynner hjula..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå