Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet den kommer siste dag i mnd, men i forhold til det barnet vi har i magen....får vi barnetrygda den mnd vi føder eller mnd etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mener at den kommer litt seint den første gangen pga papirmølla. jeg mener å huske at jeg fikk barnetrygda den andre eller tredje mnd. Altså dobbel eller tredobbel utbetaling på etterskudd

Skrevet

du får fra mnd etter. det vet jeg veldig godt for jeg fødte min første 4 minutter over midnatt 1 juni. hun jeg delte rom med fødte 30 min før meg og fikk fra juni og jeg fikk da fra juli. hehe

Skrevet

unnskyld.. sikkert dumt spm. men må man søke om barnetrygd? eller kommer den av seg selv?? er så lei av søknadspapirer at jeg tror jeg spyr....

Skrevet

godt spørsmål:) det lurer jeg også på:)

Skrevet

Barnetrygden skal komme automatisk! MEN det er ikke alltid den gjør det, da må du evnt bare stikke innom nav og informere om at du har født. Jeg måtte det med mini. De hadde registrert at jeg hadde født osv, men ikke lagt meg til utbetaling. Fikk det jeg skulle ved neste utbetaling da.

Det kan ta 2-3 mnd før barnetrygden er på konto, og da skal du få betalt fom mnd ETTER fødsel.

Skrevet

men du må vel fylle ut sjema i forhold til konto nummer ol? Eller går det på permisjonssøknad kanskje? så får de beskjed om at du har fått og da begynner hjula..?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...