Gå til innhold

Ang prøving og alkohol..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert til fest på lørdag, det blir ca 5 dager etter el. Hvis jeg drikker alkohol, kan det ødelegge en evt graviditet?

Har prøvd en stund nå, og har veldig lysst til å ta en evt siste fest på en stund. Eller er dette bare helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange sier at en ikke skal slutte å leve selv om man prøver å bli gravid. Men da må en jo stille seg spørsmålet om det å "leve livet" virkelig henger sammen med det å drikke alkohol på en fest. Jeg var på fest for ikke så lenge siden, mellom el og ikm, jeg drakk ikke. Men når jeg innså at alle andre hadde mistet hemningene da la jeg fra meg mine jeg også og danset og koste meg hele resten av kvelden. Det at jeg kunne sette meg i bilen og kjøre hjem, og i tillegg våkne helt fin dagen etter var bare to gode bonuser. :-)

Jeg hadde ikke drukket alkohol dersom det var en sjanse for at noe var på gang. Du kommer sikkert til å få andre råd også, men dette er mitt. :-)

Skrevet

Vel, vi har prøvd å bli gravide i 1,5 år nå, og det er vel like lenge siden jeg drakk alkohol egentlig.. joda et glas vin kanskje eller to tre på all denne tiden.. Savner det virkelig ikke heller, er jo så utrolig mye kjekkere å vere edru..=) Tror imidlertid at det ikke ødlegger en graviditet, tenk på alle de som ikke oppdager de er gravide før rundt tre mnd, og har drukket og festet som vanlig.. om spiren sitter så sitter den, det tror jeg.. Jeg er bare alt for bekymret til å våge å risikere noe..Jeg mener om, jeg ble gravid, og mistet vitende at jeg hadde drukket en del så hadde jeg klandret meg selv og blitt mektig deprimert....

Skrevet

På denne siden (http://pernille.info/syklus.htm) står det at egget ikke graver seg i livmor før etter 6-8 dager. Dvs at den er ikke "koblet" til deg før etter det o vil dermed ikke bli påvirket av alkoholen du får i blodet.

Jeg mener man skal leve livet selv om man prøver å få barn, og en fest i ny og ne når det skjer noe spesielt, er noe jeg mener man bør kunne unne seg:)

Lykke til og kos deg

Skrevet

dette er ikke feil synes jeg. og tror egentlig du og synes det? eller? synes at en skal leve livet normalt. det er mange som prøver i måneder og til og med år...kan ikke sette hele livet på pause synes jeg. men det er opp til den enkelte. synes noen er litt for fanatiske. men...har og lest at en skal være forsiktig med alkohol i den forstand at du kan lettere bli gravid..synes du skal slappe av og leve livet som du normalt ville gjort! men ta en test før du fester da...:-)

jeg ble gravid første gang etter to år etter slutt med pillen. var på julebord og drakk da fosteret bare var noen dager gammelt, jeg visste ikke jeg var gravid. alt vel men jenta nå..

Skrevet

vi brukte 35 pp på Knut-Elias å jeg drakk aldrig mellom el å ikm....

ville ikke ta noen som helst sjangs.. å det er jo ikke så mange ukene i måneden d er snakk om:) du kan jo drikke når du har tr..

Skrevet

Man vet jo aldri hvor lang tid det kan ta. Sånn jeg ser det er jeg ikke gravid inntil det motsatte er bevist. Godt med et glass vin da, og det skader neppe.

Skrevet

Nå så jeg at dette kan misforståes. Jeg mener at det neppe skader mens man prøver, men jeg ville aldri ha tatt en slurk en gang om jeg var gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...