Gå til innhold

treg mage..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har slitt med forstoppelse nesten hele tiden, å det eneste som hjelper med meg er å drikke jordbær biola.. Å tro meg har prøvd ALT annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god dæsj linfrø (ca en teskje til en spiseskje) i et glass vann om kvelden har gjort underverker for meg!!

 

Litt rart å drikke, for noen flyter på toppen og andre er vanskelige å få i munnen fordi de synker, men smaker ikke noe og virker!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ANTIOBSTIPASJONSSYLTETØY

 

250 g svisker

250 g rosiner

125 g fiken

(evt sukker)

 

Males på kvern og gies et oppkok.

Avkjøles.

Kan fryses.

1-2 ts morgen og kveld.

Kan brukes sammen med surmelk/kli.

Godt med fløte på!

 

Fikk denne av min jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har slitt selv i begynnelsen, alt stoppet opp. så var alt normalt, før det har stoppet helt opp igjen nå de siste ukene. Er snart uke 36 nå.

Jeg har begynt på en "intensiv linfrø- kur" som jeg håper skal hjelpe. Tar en stor skje linfrø rett i munnen som jeg skyller ned med vann. Obs. ikke tygg frøene, de smaker nesten som tran...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grove knekkebrød, kli og svisker.

yoghurt og linfrø (som er bløtt opp).

GROVT brød, grovere enn den vanlige kneippen liksom.

Drikk mye vann.

 

Ellers vet jeg at hvis du spiser mange nok FRISK pust på kort tid så blir du løs i magen og det blir du hvis du drikker et glass samarin litt for ofte også.

 

Lykke til, forstoppelse er noe herk, jeg sleit i to mnd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kaste inn håndkleet i går, og gikk på apoteket for å kjøpe avføringspiller, da ingenting av fiber/ yoghurt/ linfrø etc etc etc etc har funket på meg... Spurte for sikkerthets skyld apotekeren, som i stedetfor piller (husker ikke navnet- men en gul pakke- som faktisk var såpass kraftige at de kunne starte rier!!!!!) anbefalte meg miniklyster "Mikrolax", som "løser opp" litt nederst i tarmen, men ikke tømmer hele tarmen. Det funket etter 5 min. men ville anbefalt å la det sitte i helt til du ikke klarer å holde deg mer.

Ikke no gøy med forstoppelse- men er snart på rett kjøl igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har slitt masse med hard mage, eneste jeg føler hjelper er ett glass biola om dagen...har ikke vært så flink de siste dagene, og nå er jeg like treg igjen =( så bare å vralte seg bort på butikken senere idag gitt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...