Pitty Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Jeg har klødd konstant på brystvortene spesilet på høyre side i 2 dager nå er dette normalt? Det er skikkelig ubehagelig, og jeg er jo kjempe øm fordi jeg bare må klø.
småmåsen Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Jepp.... har kløe og har hatt kløe.. kan være noke du er følsom for.. kan være svangerskapsløe og kan vær sopp..
Fint_Lite Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 kan også bare komme av at de vokser og huden som strekker seg
Snikskytteren er storebror! Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 jaaaa!! Klør meg igjel, men ikke på vortene, men på puppene generelt...
LykkeligMamma89 Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 Åja, jeg klør meg i hjel jeg også!!! Men det kommer og går... Er ikke hver dag. Det er skikkelig plagsomt!
Emblaa Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 Husker jeg klødde fælt ei uke eller to i forrige svangerskap. Brystvortene blir jo mørkere i svangerskapet, men i andre trimester flassa fargen på brystvortene av, og gikk i løpet av et par uker tilbake til normal farge igjen, og da klødde det på hele puppen. Kan det være det som skjer hos dere?
Coraline Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 Tror det er helt normalt. Klødde som en gal på brystvortene og rundt et par ukers tid. Det hjalp å smøre dem med fuktighetskrem.
gravid86 Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 JAAA! Det er ikke hver dag hos meg heller, men i perioder! Klør og klør og klør. og det er så vanskelig å klø på puppen, for det er fort gjort å klø hull på brystvortene, og så er d liksom litt vanskelig å lokalisere kløen. Klør jeg meg ett sted så klør d fortsatt et annet sted og egentlig ikke der jeg klør meg. hehe. vanskelig å forklare. blir helt gal når jeg får d om kvelden/natta! Men jeg klør også på ryggen og leggene. Kanskje d er svangerskapskløe? jeg er også allergisk mot mye da, så d kan være d, var litt sånn før graviditeten også.
Lykkelig med 1.baby i magen:) Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Det klør her også, men jeg tror det er fordi de er tørre, jeg kan av og til se at de flasser av!Jeg smører på med hvit vaselin på selve brystvoretne morgen og kveld, og det funker veeeldig bra...Ellers så klør jeg på magen og puppene generelt, så smører meg ofte, da med vanlig body lotion:) Men hva kommer svangerskapskløe av?Kan man gjøre noe for å bli kvitt det?
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Det er ikke svangerskapskløe hvis man har kløe på kroppen og så tidlig...det er hormonene som gjør dette. Og det kan være leververdiene men d er nokså sjeldent. dere som bruke lotion..ingen vits...det hjelper ikke...bruk kremer...krem er noe annet enn lotion... ..helst noe fete kremer ...da jeg hadde dette forsvant d etter men mnd med konstant påsmøring to -tre ganger for dag.
Pitty Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2009 Takk for mange svar, jeg ser jeg ikke er alene om problemet selv om det er trist for dere også..... Idag er det faktisk mye bedre, men hvem vet plutselig er tilbake som jeg leser har skjedd med noen av dere. Jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet og med krem )
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Ja, her klør det og klør det.. På hele puppen. Dette kommer nok av at de vokser tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå