Gå til innhold

Mistanke om stor baby... Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har hatt mistanke om at baby'n er nokså stor og fått satt i gang fødsel før? Jeg har termin på søndag, men tror neppe hun kommer til da. Men jeg verken vil eller orker å gå lenger nå. Kommer til å dø! ;-) Dagen for å sette i gang er vel egentlig ikke før 1.mars, og det er leeeenge til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en baby i magen som ligger på rundt 5kg. er 8dager på overtid og skal ikke bli satt igang før to uker over termin.

men det er forskjellig fra sykehus til sykehus hvor tidlig de setter i gang. men så lenge baby og mor har det bra tror jeg ikke de setter igang:(

Skrevet

Da jeg gikk med forrige mann så sa JM at han antagligvis ville bli 4,5 kilo... men var ikke aktuelt å sette noe igang av den grunn.. Det samme sa også JM når jeg var på ultralyd på overtidskontrollen..Jeg ble sendt hjem.. og han kom av seg selv dagen etter.

Men det rareste av alt var jo at gutten var 3,5 kilo og 51 cm. Helt gjennomsnittlig vekt :)

Skrevet

Hei. Jeg var på samtale på sykehuset i dag med tanke på keisersnitt. Har fått store barn, og har ingen grunn til å mene at gutten i magen blir særlig liten. Keisersnitt var ikke aktuelt i utgangspunktet, sa den mannlige legen med et smil om munnen. IKke noe forståelse for min engstelse for stor baby under fødsel vaginalt=(. Men det var som venta det. Jeg sa jeg ville ha alternativer: Ikke gå over termin, men bli satt igang til termin. Det kunne vi ha i bakhodet, sa han. Ja,ja. Ingen særlig innlevelse i min situasjon der heller. Det eneste jeg fikk, var et løfte og time til måling av baby før termin. Men der vet jeg at de ofte kan blingse, og det bekrefta legen. Jeg tror de har så utrolig høye terskler, og vil at alt skal være naturlig i VEEEEEEEEEELDIG stor grad. Rart man ikke kan bli hørt bedre, skulle tro man kjente sin egen kropp best.

Hilsen en litt frustrert gravid frue i 29. uke.

Skrevet

Har fått beskjed om at babyen er litt stor,må på kontroll om tre uker. Er i uke 30 nå :) Hva kan skje om babyen er veldig stor? På UL lørdag sto det at babyen var 1956gram, mens gynekologmannen sa at den sikkert har regna feil,at babyen bare er 1500-1600gram. Men etterpå sa han at babyen var litt stor,så vi får sjå :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...