Gå til innhold

Er dette helt teit av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 8. Er ikke sammen m pappaen. Jeg er gift på nytt, samme m han.

Datteren min kan ha litt konsentrasjonsvansker, så man må gjenta og gjenta regler til stadighet.

En søndag datteren min kom hjem fra de, var hun lei seg, for hun fikk ikke spille så mye playstation hun ville.

Da måtte hun lære å høre på far og stemor.

Hun hadde stukket av fra de i et badeland, hoppet uti bølgebassenget alene, så de var litt sinte på henne.

Etter denne episoden, nekter hun å reise dit, så lenge hun ikke får spille så mye hun ønsker.

Jeg mener at de ikke kan straffe henne slik. Hun må få velge selv hvor hun vil være. Er der vanligvis annenhver helg.

Hun har ikke vært der på 5 mnd.

Hvilke synspunkter har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun hadde stukket av fra de i et badeland, hoppet uti bølgebassenget alene, så de var litt sinte på henne. Etter denne episoden, nekter hun å reise dit, så lenge hun ikke får spille så mye hun ønsker.

Jeg mener at de ikke kan straffe henne slik.

-------

.........så du synes det er ok at hu hopper opp i et basseng å kunne drukne uten at det skal få konsekvenser for hemme???

Ja, du er helt teit!

Skrevet

Dette må være tull? Selvsagt kan de straffe henne når hun er der.

Det skal ikke du blande deg oppi.

Deres regler når hun er der, dine regler i ditt hjem.

Skrevet

Så de har ikke rett til å "straffe" henne for noe hun har gjort galt? Hvor viktig kan playstation være da? Bedre at hun hadde druknet kanskje?

Er du teit? Ja, ingen tvil!!

Skrevet

Knallidé. Du bør nok kjøpe en ny playstation til henne også, så hun kan spille så mye hun vil hjemme.

Når hun er lei spillinga kan dere jo leke troll sammen...

Skrevet

beklager men.. JA du er teit nå!!

Skrevet

Dette er ikke tull. Syns ikke de kan stå ved en straff så lenge? 'Hun vil fortsatt ikke dit pga spillingen. Bør de ikke droppe den straffen, så hun vil til dem?

Skrevet

Du som mor bør være voksen nok til å fortelle ungen din at regler er til for å holdes og at vanlig samvær skal gjennomføres.

Du skal ikke være venninne med ungen din. Du skal være den voksne som av og til må ta avgjørelser du vet ungen din ikke vil like.

Skrevet

Hvor lurt er det å la barnet bestemme, tror du?? Hvis du holder henne hjemme p.g.a. en slik filleting, så nører du jo bare oppunder hennes oppførsel. Hun tror nå at hun har oppført seg greit p.g.a det du gjør! Er det barna eller de voksne som skal bestemme?

Skrevet

De er veldig slik at har de satt en regel/grense, så har de det.

Ingen grunn å fire da.

Føler at jeg er litt mildere der.

Er bare frustrerende at hun ikke vil dit. De mener hun skal komme, at hun ikke kan bestemme dette selv...

Syns dette er vanskelig jeg.

Skrevet

Whaaaaaaaaaaaaaaat???? Noen som prøver å gjøre meg arbeidsløs her?? Hilsen det ekte forumtrollet:-)

Skrevet

Hun satt jo å gråt etter at hun snakket m dem på tlf, for de firet ikke.

Der var det sånn! Syns det er sårt å se på.

Har da grenser her og, men ikke i 5 mnd..........

Skrevet

Selvfølgelig tjukka!!!!! Er jo slike idiotiske innlegg vi dikter opp mellom slaga her inne det vet du.... Plutselig ser jeg med min store forskrekkelse at du har kuppa forumtrolltittelen, med denne klassiske parodien på en syk virkelighetsfortelling fra den vanlige hverdag:-)

På tide du roer deg litt å starter med dine egne trådideer her. Dette her var bare frekt og rampete gjort lille venn:-)

Hi. Ehhh næhhh faen ikke hi denne gangen:-)

Skrevet

Er vel ikke så rart at de fremdeles setter grenser ang. den playstationen. Hun har jo ikke vært der på 5 mnd. og har vel heller ikke fått fullført straffen? Hvordan skal det gå med din datter senere i livet hvis dere gjør dette til en stor ting å være lei seg for?? Skal love deg at virkelig mye større prøvelser kommer!!

Skrevet

Men hjemme hos deg får hun spille så mye playstaion hun vil, eller?

Det er i hvert fall ikke praksis her i huset, uansett vær.

Jeg ville strammet inn playstationbruken uansett, og heller gitt andre konsekvenser for den episoden du snakker om.

Og: Enig med de andre her i at du som voksen må sette grenser og vise vei. Det har du ikke gjort i dette tilfellet.

Skrevet

Du blir sikkert en flott tenåringsmamma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...