Gå til innhold

*toppris*

Anbefalte innlegg

Gjest ~Gravid og glad~ Uke 8
Skrevet

Du skal på ul 3 Mars ja, jeg skal 5 Mars! =)

Det kjennes såååå lenge ut til,hele 3 uker. Vannskelig å vente.

Får du duotesten da? Det gjør jeg.

Er alt bra da,så slapper jeg mere av til den vanlige UL i uke 18. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hejhej:) sukk ja, håper dagene går fort fremover;) gleder meg! var til jm idag (1209) for å tilfredsstille mitt eget behov egentlig;) hehe, sjekket da sf målet for å se hvordan det vokser inni der, og er allerede 4 cm over skambenet:) før hun målte sa hun at hun trodde ikke det var noe der siden jeg kun var 10+6..hehe... men jaggu var det noe å måle.. men hun sa ikke noe mer, så vet ikke om det var noe positivt etc. hun saivertfall at mage begynner å komme mellom 10 og 12... så hun trodde ikke hun skulle finne noe... men hun bablet om at det er vanlig å få terminen skjøvet frem da, så håper det er et augustbarn jeg bærer på.

hvor langt er du på vei når du skal på ultralyden?

jeg får ikke slike tester, er 23, ingen komplikasjoner med nr1... ingenting som tilsier at jeg skal ha det... men har jo den ul i mars da og ordinær... så skal vite dersom de ser noe som helst ivertfall...

Gjest ~Gravid og glad~ Uke 9
Skrevet

På ul din i Mars kan de se etter nakkefolden. ;) Spør om det.

Jeg er nøyaktig 12 uker den dagen jeg skal på min ul 5 Mars. ;)

Så moro at du har vært til jordmor,skal dit 25 Februar.

Skulle egentlig hatt et eget ul aparat hjemme de første 12 ukene, hehe.

Det er vel bare å prøve å få tiden til å gå,og tenke positive tanker. Du skal inn 2 dager før meg,da er jeg spent på om terminen din stemmer. =)

Noen mage følelse på kjønn? Jeg tror jeg får jente,er bare så sikker liksom. ;) Men,man vet jo aldri. Skal vite det på den vanlige ul. Syns det er greit,å få mere kjennskap til babyen,navn,klær osv. ;) Føler at jeg blir mere personlig knyttet hvis jeg vet hva det er.

Skrevet

kan de se den når jeg er ca 13+4? å herregud det er ikke lenge til:) er jo 11+0 idag:) regner med han kan se hjertekammerene også, håper de er som de skal osv.... vi satser på at vi blir satt frem litt ikke sant;) hehe...

ja jeg MÅTTE bare til JM for min egen del egentlig... kjipt hun ikk efant hjertet, men hun sa at det ble registrert, men kunne ikke høre det...

Har du peiling på doppler? fått den av min veninne nå, hører ikke lyd men på skjermen ligger tallet mellom 140 og 150...er det bebisen sitt hjerte? er vel for fort til å være mitt;)

vel, ang kjønn aner jeg ikke...tror det er gutt.... typisk, hehe...og mest praktisk siden jeg hr gutt og ting etter han... men håper på jente slik at jeg får en av hver;) når jeg spør gutten min om hva det er sier han jente, det har han gjort hver gang jeg eller pappan spør..hehe... så håper intuisjonen hans stemmer;)

enig ang det å bli mer knyttet,,, husker med guttungen.. sukk.. gikk og småhandlet til han, funderte mer på navn, kunne kalle han gutten min når jeg snakket til han osv:)

har du tenkt på navn da? jeg sliter med guttenavn....kanskje tobias... men er det jente blir det Liana:)

Skrevet

Ja,de ser alle 4 hjertekammerene i uke 13. Skal på hjertesjekk i uke 12 jeg så. ;) Det med downs er vel mest synlig fra uke 11 til 13,men er nakkefolden hoven,så ser de det like godt i uke 13+4. Tror den skal ligge mellom 1,5 til 2. Sånn ca. Når det var noe galt med babyen vår var nakkefolden på 4,2. Så det vistes kjempegodt.

De måler også nesebenet når du tar ul nå,det også er et tegn på downs,hvis babyen ikke har neseben enda.

Ikke meningen her å rakke ned på babyer med hjertefeil,downs eller noe annet. Men sier bare hvordan fakta er på Ul. ;)

11 i dag du,så heldig. Da føler du deg nok mere trygg. =) 9+1 jeg,så det er 13 dager mellom oss. ;)

Så pene navn du har,digget Liana. =)))

Min jente skal hete Ella. ;) Guttenavn har jeg ikke tenkt på,siden det ER jente.=p Ha ha ha.

Skrevet

Glemte å si at jeg ikke har peiling på doppler. Sorry.

Skrevet

neineinei tror ikke du rakker ned osv:) er bedre å være føre var, hvis du skjønner... har ingenting imot slikt, jobber selv i et bofellesskap for mildt psyk utv,hemmede... så har kjennskap til slikt;) men helt ærlig...så hadde jeg søkt om senabort hadde fx downs blitt påvist... pga jeg vet at jg hadde ikke klart det, taklet det osv... min sønn hadde ikke fått det bra og barnet hadde ikke fått det bra... leser folk dette blir det vel frontangrep her... menmen..

gleder meg slik til ul...hehe..skulle hatt det hjemme ja;) hehe.... kunne gått hver dag om jeg kunne og dersom man visste det ikke skadet... føler meg ikke trygg før den ul egentlig... vite at det ikke er ma.. uff og uff, men etter sa på den ene så er det vel ikke rart...

så søtt da, lille ella;) ser for meg ei tulle i rosa sommerkjole, hehe;p

føler meg faktisk mer "hjemme" på 2.tri nå... s gleder meg til jeg kommer dit...

har du handlet inn mye til ella da?:)

Skrevet

Du får værsegod vente på meg i 2 trimester,ikke noe unnasniking her asså. ;)

Du skal se at denne gangen går alt bra med både deg og meg. =) Mener jeg har hørt noe ang sa på den ene tvillingen,at hvis den andre ikke kommer ut i sa etter en uke,så sitter den og er trygg. ;)

Har ikke handlet noenting,tør ikke før etter UL i uke 12. Eller før jeg har fått svar på prøvene. Gleder meg til etter ul hvis alt er bra,da skal jeg direkte til butikken og handle meg en gravid bukse,magen min står rett ut. :/

Må gå med store hettegensere for å skule det,skal bli deilig å ha på seg litt andre klær,og drite i om folk ser magen. ;)

Jeg har nemlig solgt alle gravid klærne,og alle baby klærne,fordi at jeg ikke skulle ha flere barn. Hihi,men sånn ble det da.

Nå gleder jeg meg til å shoppe inn alt nytt av baby klær. =)))

Skrevet

hjertet er ivertfall der foreløbig;) klarer ikke høre det med doppleren, men den registrerer en frekvens mellom 140 og 150:) det må jo være ungen, min puls er ikke så høy;)

jeg har allerede handlet litt i nøytralt,ting på tilbud;) tenker at jeg får jo brukt det før eller siden uansett:) fant snekkerbuksen jeg hadde med gutten min;) men finner ikke den ene genseren jeg kjøpte, irriterende!! har også kjøpt 2 ammebhr på kappahl, er til 99kr ut denne uken... tok utgp i str jeg hadde med han... nå er det løse klær det går i som tunikaer osv:)

leste at ca 50% av alle tvilling sv.skap ender med sa på ene... så håper det går bra med "jenta" mi..haha;)

hvordan vet du at det er jente du får da?;)

Skrevet

Skulle kjøpt meg bher jeg også,de jeg har passer liksom ikke helt lenger,og de er vonde å ha på. :/

Jente teorien min ja,hihi.

Gutte sædcellene er de som svømmer raskest og når først frem til egget,men det er også de som dør først.

Jente cellene lever i mange dager,vi hadde sex 2 dager etter siste mens,altså nesten umulig å bli gravid da! Hadde sikkert ikke eggløsning før flere dager etterpå,og da er det kun jente cellene som har overlevd. ;)

Jeg har ei jente og en gutt fra før,og det stemmer på de. Men,dette er kun teori,ikke sikkert det fungerer sånn i praksis. Skal bli spenende å se da på ul i uke 18. ;)

Skrevet

ja har hørt om den teorien, hehe..... slik sett satser jeg på at det er jente her siden unnfangelsen va så sent etter sex aktn;) hehe... men ugttungen sier jo at det er jente i mammas mage da..så..hehe;)

jeg har jo aldri prøvd å bli ravid, har bare blitt sånn... så aner ikke når eggeløsningen osv har vært...

måtte kjøpe meg en vanlig bh idag, i en str opp... puppene her hopper jo snart utav..hehe... hadde tatt seg ut,,,,skikkelig push up effekt med for liten bh, hahaha...

kjøpte ny bukse også da...str 40!! bruker 36 til vanlig..hehe... hoftene mine har sklidd ut, har kun lagt på meg en kg...så ikke noe på lårene osv... men hoftene mine har seriøst blitt bredere... og det er ikke mer fett på sidene så er ikke det som gjør det...rare greier... kjenner fortsatt hoftebena på siden, så er ikke innbilning;)

Skrevet

Jeg eser ut så jæ... Hehe,har gjort det vær gang. Har lagt på meg 5 kg til nå!! Jeg bruker str 34/36 til vanlig,men nå er det 38/40. Magen står rett ut,skikkelig bekymret for hvordan jeg skal få til å skjule det på jobben. Tør liksom ikke å si det enda hvis det skulle være noe med babyen. :/

Vi får smøre oss med tåldmodighet begge to,og håpe at 3 og 5 mars kommer fort! =)

Skrevet

hvor mange har du fra før? kjønn? forskjeller på sv.skapene ut fra kjønn?;) hvis jeg skal sammenlign med sv.sk med guttungen så er det kun at jeg føler at jeg legger lettere på meg nå.. ellers er alt likt;)

godt det ikke bare er meg som legger på kg, hehe;p

Skrevet

Jeg har to små,en jente og en gutt.

Med jenta så tisset jeg tidlig på natten,noen dager før testen. Med gutten hadde jeg ingen peil på at jeg var gravid,ingen nattetissing,ingen symptomer.

Har ikke hatt nattitissing den her gangen heller,og ingen symptomer før testen,så da blir det jo gutt. Hihi. =p

Jeg eset myyyye fortere ut med andre og tredje gangen. Og la lettere på meg enn med første jenta.

Kanskje kroppen er litt tøyd fra før nå?

Mener JM sa noe om det at det var mere "rom" til babyen for vært svangerskap. Hmmm...

Skrevet

artigt å nesten kunne vite det selv da;) har selv ingen konkret følelse på hva det kan være... men håper jo;) var ingenting der jeg kunne sammeligne med meg selv, hehe...

ja jm sa at kroppen vet hva den skal, derfor eser man ut. bare kjipt det er innvoller osv, hehe, og ikke skikkelig babymage;) men den kommer jo snart, om noen uker regner jeg med.. gleder meg! og ikke egentlig bare se ut som om man har spist litt for mye i det siste, hehe... slik føler jeg meg for tiden, pløsen, hehe... er vel ikke dne eneste;) når er et magemusklene deler seg?

Skrevet

God kveld. =)

En dag mindre til ul vår,hehe. ;)

JO,etter mine tidligere sv.sk så er det gutt,men jeg tror jo 99% på at det er jente. ;)

Ingen sv.skap er like,tror kroppen forandrer seg litt for vær gang,og for vært år.

Første gangen jeg var gravid spydde jeg som en gris natt og dag i 3 mnd. :/ Og den her gangen er jeg bare kvalm,men ikke spykvalm. Gla for det da. :)

Har ikke peiling på når magemusklene deler seg,viste ikke at de gjordet det jeg? Haha..

Skrevet

sukksukk, akkurat to uker igjen til ul:) var til legen idag, hun var helt enig at jeg burde ha en ul da, hehe... med tanke på alt som har skjedd;) tok blodprøvene idag... herregud for et slit... de må bruke barnenl på megpga tynne årer og de hopper unna, hehe, så hu dama slet for å få fat i de,hahaha... har blåmerke på begge armene nå;p vant til det da, men irriterende... i tillegg skalv hu på hendene så det gjorde ikke saken bedre,,,

kjøpte faktisk ei kjole idag!!! hehe, utrolig herlig, ikke typisk rosa sukkersøt, men kul.. fant den på lindex, var rosa, men med noe mønster nede på skjørtdelen... i "barnefarger", blomster som det ser ut som et barn har tegnet.. med tights i "knæsj" farger, samme farger som på "tegningene"..hehe... vet jo ikke hva jeg får... men er det gutt her så blir det gave til andre... de popper jo rundt meg som bare det..syns alle får jente for tiden jeg... så håper det er min tur nå;)

btw, på fredag er jeg 12+0:):):)

Skrevet

Ja,2 uker til deg,og to uker + 2 dager til meg.

Jeg hopper over på 2 trimester på ul dagen min,gleder meg til å "rope" på deg da å si hvordan det gikk på ul. ;)

Hørtes vondt ut til legen i dag,:/ de er mye flinkere med blodprøver på sykehuset.

Sååååå koselig at du handla en kjole i dag, :) Moro med baby.

12 på fredagen du ja,syns det er dårlig gjort å svisje til 2.trimester uten meg. Hehe.

Jeg kommer til å vente i spenning hele 3 mars å høre om din ul. ;)

Skrevet

ja det må du gjøre!!! spennende å høre om du har rett ang kjnn..hehe;p håper virkelig intuisjonen til min sønn stemmer..hehe... da blir kjolden vel brukt! hadde vært så kos... da går de fleste klærne etter gutten min til fretex og jeg arver fra en veninne;) blir leeenge til det blir flere barn på meg.... kan komme en attpåklatt når disse ungene er eldre, kommer jo til å savne både baby tiden og småbarnstiden når de begynner med hormonene sine..hehe..

jeg skal nok snike meg inn til deg i ny og ne;p og rope på deg etter ul, hehe.. du må love å krysse fingrene for at han klarer å se kjønnet, og at det er ei lita tulle der, hehe... lille liana som modnes;p

var jo til jm forrige uke, og hu ville jo ikke ha meg tilbake før uke 20... men t.o.m legen syns det var lenge...hehe... hun sa det var vanlig prosedyre, men med tanke på alt jeg har vært gjennom så kunne hun forstå om jeg ville komme før, hun satt og hintet på en måte;p at jeg kunne jo fx komme etter ul hos spesialisten, hehe... så jeg har bestillt mg en time der hos legen igjen tirsdag 24.03... klarer å gå 3 uker etter ul før neste kontroll;) er jo da 16+4... til jm skal jeg ikke før 23.04! altfor lenge å vente...

hva er det første du skal handle etter du har fått bekreftet kjønnet?;)

må bare si at min sønn fant bamse til bebisen i går, hehe... liten ole brum bamse;p går og sier at det er bejbien sin;) *herlig*

Skrevet

Tror ikke at vi får vite kjønnet med denne ul,må nok vente til i uke 18,men er det gutt kan de muligens se det på din ul i uke 13. ;)

Syns det var lenge til neste jm time,bra du skal til legen.

Hva jeg skal handle? Jo,det skal jeg si deg. Det blir ALT!! Hehe, du skjønner at jeg skulle ikke ha flere barn,og har gitt bort alle baby klærne,sengetrekk,osv. :/

Fyker rett til H&M og shopper boddyer,små søte myke baby sett og masse andre klær. :)

Jeg skal på min første jm kontroll 25 februar.

Skrevet

åh så gøy med alt nytt da:) heldig du er... jeg mangler kun vogn og vippestol;) hehe, ellers har jeg alt,,.. utenom klær hvis det blir jente da... det første jeg skal handle blir noe super jentete eller super guttete;) etter ordinær ul selvsagt;) i ukene mellom ul nå og ordinær skal jeg bare dagdrømme om "kanskje" kjønnet;) jeg eeelsker kjoler osv.. hehe... med søte strømpebukser til *sukk*

Gjest ~Gravid og glad~ Uke 10
Skrevet

Å nei,kom på at jeg også mangler vippestol. Hehe. Og det er et must,klarer meg ikke uten den.

Ja,det første jeg også handler er nok noe kjempesøtt i rosa eller lyseblått. =)))) Å,jeg gleder meg.

I dag er det 2 uker igjen til min ul,og 1 uke + 5 dager til deg. ;)

Du "flytter" fra meg i morgen du,makan til tull. Haha.

Men bare vent,jeg kommer fort etter. ;)

Skrevet

må bare si at jeg har hatt den beste avsluttningen på 1.tri man kan få:) jeg fant hjertet til gullet mitt;) hørte det klart og tydelig, og det ble registrert av doppleren til å ligge på ca 170:) *yess*

en smule happy nå ja;) var også et godt stykke over skambenet, så har kommet langt opp nå;) ligger på min høyreside;) hehe... s vethvor jeg skal stryke nå ja..hehe... hørte ikke noe på midten og mot venstre, så var ikke ekko etc;)

*yess*

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tenker på ant dager til jeg får se h*n igjen, hehe... gleder meg sykt... føler mer og mer jente altså.... men trodde jo et i begynnelsen med min sønn, helt til magen kom.. skikkelig typisk guttemage;) på jobbe nkunne ingen se noe bakfra, men når jeg snudde meg, hehe...;)

Gjest ~Gravid og glad~ Uke 10
Skrevet

Så heldig du er,som hørte hjertelyden!! =)

Jeg skal til jm på onsdagen,er spent på om hun finner noe da ja.

Tenker på ul vår heeeele tiden,enda mindre dager igjen i dag da. ;)

9 og 11. phu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...