Gå til innhold

Var hos legen i dag, ang syklusene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag for å høre om jeg kunne få noe hjelp pga mine (litt) lange sykluser.

Legen henviste meg til sykehuset i Telemark/Skien. Tok også blodprøve. Skulle få brev hvis det var noe galt.

Synes det var et litt rart besøk hos legen. Hadde trodd vi skulle prate mer om at jeg sliter med syklusene. Men jeg bare sa at jeg og sambo prøver å få barn og at syklusene mine er på bærtur. Legen, en dame, sa bare okei, jeg henviser deg til utreding i Telemark.

Er glad jeg dro til legen nå, for det er hvis lang ventetid.

Noen andre som har vært på sykehuset i Telemark? Fertilitetsklinkken eller hva hun sa.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg fikk også omtrent samme svar fra legen min. Dvs. vi har ikke begynt å prøve ennå, men allerede sluttet på pillen for å prøve å få tildels regelmessige sykluser. Det har ikke akkurat fungert, så fikk beskjed om å komme tilbake nærmere våren (skal prøve fra sommer'n) for blodprøver og videre utredning.

Første gang for deg? Brukt p-piller? Vært regelmessig tidligere?

Jeg har brukt p-piller i 7 år og var ekstremt uregelmessig før jeg startet på pillen, så forventer ikke akkurat 28 dagers sykluser.. Nå har jeg ligget på mellom 40-50 dagers sykluser...

Skrevet

Blir mitt første barn ja. Slutta på p-piller i mai08, har brukt det i 7 år. Husker ikke hvordan syklusen var før, er så lenge siden.

Har liggi på mellom 34-44 dager nå siden jeg slutta.

Dumme meg spurte ikke legen så veldig om hva eksakt som skjer på denne klinikken jeg ble henvist til. For jeg hadde egentlig trodd jeg ville bli sendt til en vanlig gynokolog først... Men jeg aner ikke hvordan dette fungerer.

Har lest her inne at mange begynner på noe som heter pergo? Glemte jo å spørre legen om det og. Skal ikke det stabiliesere sykluser og få igang eggløsning?

Jaja, har ihvertfall fått kommet i gang med noe. Får vel vite mer npr jeg blir innkalt.

Skrevet

Jeg ble henvist til Ahus i mai 08, og fikk svar nå i januar.. Med time i mars!!! Så det kan ta tid..

Regner med at du ble henvist til sykeus og spesialist med engang av samme grunn som meg - ikke noe vits med enda et mellomlegg som "vanlig" gynekolog..

Pergo er det stort sett bare gyn som skriver ut.. For man bør visst gjennom en skikkelig undersøkelse med ul og blodprøver først.. Legen min kunne hvertfall ikke skrive det ut uten at jeg hadde vært hos gyn først, selvom det var han som nevnte det .

Det skal sette igang eggløsning ja.

Nå skal det sies at jeg ordnet meg "vanlig" gyn selv - jeg gadd ikke å vente.. Fikk nemlig avslagsbrev i mai/juni 08, om at jeg ikke kom på venteliste enda.. Og da ville jeg ikke vente lenger! Så det kan jo være en løsning dersom det tar veldig lang tid.. Men det må man jo betale for selv da.. Sykehuset hadde vært gratis for meg.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg har ikke vært, men jeg har fått time i slutten av mars.

Vi har prøvd i halvannet år nå, både pergokurer ++ Vi har ei jente på 3, så skjønner ikke helt hvorfor ikke det går nå.. Men er jo faktisk mange som sliter med det!

Jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal utredes, men de tar hvertfall sædprøve av mannen og blodprøver av meg. Så skal vel kanskje jeg settes på hormoner eller noe sånt?!

Kan jo holde deg oppdatert hvis du vil? :)

Jeg går også til akupunktør, og håper egentlig han kan hjelpe meg. Har gått hos han siden oktober, og kjenner virkelig forskjell på kroppen min!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...