Gå til innhold

Rykninger hos liten baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er nå 12 dager gammel, og vi har lagt merke til at hun avogtil, når hun sover, får rykninger i armer og bein. Det ser jo kjempeskummelt ut og tenker selvsagt det verste. Noen som vet om dette er normalt, og hva det kan komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå husker jeg ikke helt, men mener ganske bestemt at jenta vår gjorde det mye i en lang periode. Skjer dette bare når hun sover, er det nok ikke noe å tenke på, selv om det ser litt rart ut, hehe. Får hun derimot slike rykninger når hun er våken, bør du nok høre med helsestasjonen.

Skrevet

Ville ringt lege med en gang. Babyen til en venninne av meg gjorde det samme og det var noe.. vil ikke skremme deg altså!!! men bedre en gang for mye enn en gang for lite.. på den andre siden kan det jo være som canari sier, ingenting..

Skrevet

Lillegutt hadde masse "spasmer" i bena fra han ble født. Tror faktisk jeg kjente dette da han var inne i magen også :o) Det gikk over av seg selv etterhvert. Men vi var bekymret vi også, og hørte med både lege og helsesøster. Ingen hadde noe fornuftig svar! Sikkert bare musklene som må "modnes" eller noe, tenker jeg :o)

Skrevet

jenta mi gjorde det også, mener det kommer av umodent nervesystem. Det går over.

Skrevet

Umodent nervesystem, kan det også være grunnet til kolikk?

Skrevet

Våre to jenter hadde det masse da de var nyfødte og de første mnd. Legen vår sa at det var på grunn av at de drømte:)

Har ikke fått noen men etter det i alle fall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...