Gå til innhold

dere som har blitt strippet- se hit er dere snill

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan har det fungert når dere har blitt strippet? funket det og gikk dere relativt raskt i fødsel, eller ble det bare falske rier? hadde dere blødning eller?

Jeg var på sykehuset i dag og der strippet de meg. var helt moden, og 4 cm åpning. Har hatt mye blodig slim etter det og sterke kynnere, eller rier...vet ikke helt, Kan det likevel gå mange dager/ uker før en fødsel er i gang eller hva er deres erfaring?

jeg er i uke 39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg ble strippet ved sist svangerskap, to uker over termin, gikk det vel ca. 12 timer, og så gikk vannet, men noen skikkelige rier ble det imidlertid ikke før etter nesten et døgn igjen. Bittelitt blod rett etter stripping.

Du får krysse fingrene for at det tar seg opp med rier:-)

Skrevet

Hei lillepluto!

Jeg er også i uke 39 og ble strippet på sykehuset hos jordmor i dag.... Hadde 2 cm åpning og også helt moden - hodet festet seg for i alle fall to uker siden. Jeg har ikke blødd etterpå, heller ikke hatt sterke kynnere (men jm sa jeg hadde kynnere da jeg var der uten at jeg merket det).

Vi får krysse fingrene for at det funker;-)

Har du forresten født tidligere? Jordmor sa at hvis jeg hadde vært førstegangsfødende ville hun ha sagt at det skjedde i natt pga 2 cm åpning, men siden jeg ikke var det kunne det fortsat ta litt tid.

Skrevet

Er noen av dere som er 1 gangsfødende som har blitt strippet?

Jeg fikk beskjed att jm ikke villle gjøre det på meg sia alt er fint så måtte bare vente tålmodig..litt rart for det er vel bare litt enkel hjelp???

Skrevet

Hei nemlig! Jeg er andregangsfødende. Har en gutt på fire år. har hatt rier eller ufattelig sterke kynnere siden i to-tiden. men jeg synes det er vanskelig å vite forskjellen. men det virker ikke som kynnere. men kan jo være falske rier.

Har du merket noe?

Skrevet

jeg ble strippet med førstemann. var 4 dager på overtid, og da begynnte riene etter 3 dager:)

har blitt strippet denne gangen og 3 ganger men ingenting har skjedd.

Skrevet

Sitter å leser her om alle dere som blir strippet, hva må til for at en skal få lov til å bli strippet, må man gå over tiden for å gjøre dette. hva er grunnen til at enkelte får bli strippet og andre ikke? er dette noe man gjør på sykehuset, må en lege eller jordmor sende en anbefaling på dette??

Skrevet

neida jordmor kan gjør det..Enkelt..bare noen funker det på og andre ikke;-)Ser ut som det variere om hvem som gjør det å ikke??Lurer au på hvorfor noen blir og noen ikke?.Tror det er pga hver enkelt situasjon.Er alt fint med mor og barn så ser de ikke nødvendigheten regner æ med sia ho ikke ville gjøre det på meg:-)

Skrevet

Jeg er også annengangsfødende, fikk ikke tilbud forrige gang.

Jeg merker forresten ingen ting jeg da..... Ble strippet ca kl 15:20 i dag.

Men men, kan jo være at det virker men ikke sånn med en gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...