MissAntrop Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Jeg hadde positiv EL test både søndag, mandag og tirsdag. Mer tydelig strek i går, faktisk. Kan jeg da regne med at EL er over for denne gang nå da? Rakk sex kun på lørdag og søndag, så sjansen for at jeg er blitt gravid er vel ikke all verden, er den vel??
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Heisann Artig å se deg her inne Magicka, husker deg godt jeg, vi har jo jenter født i mars 07 begge to :-) Sædcellene kan leve så lenge som opp til 7 dager under optimale forhold...hva nå enn det er da hehe Om du hadde tydelig strek i går så sier de vel at eggløsningen finner sted 24-48 timer etter positiv test, så du får komme deg hjem og hoppe i køya ;-) Her så virker det som at snuppa har drevet sabotasje et par mnd, plutselig våknet hun skikkelig beleielig når vi skulle legge oss. men denne pp har jeg forsøkt meg på litt hostesaft før el, så det blir spennende å se om det klaffer eller ikke. Og snuppa har roet seg igjen på kveldene :-) Dette er vår 6 pp etter en SA i august Masse lykke til!!!
Mamma'n til Andreas og knøttet Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Når det gjelder å finne ut av når EL var.. Er det lurt å tempe.. Jeg temper hver morgen rett etter at jeg har våknet. Når EL er overstått stiger tempen og forblir høyere før den igjen "stuper" når mensen kommer.. Når tempen har steget er det for sent å hoppe til køys... Men så lenge du får positive tester og ikke tempen har høynet er det fortsatt håp. Jeg nærmer meg EL og temper og tar EL-test på mårran. Vi har akkurat begynt å prøve på vårt 2. barn. Vår sønn ble født i juli 2007, så vi har nok sett hverandre her inne tidligere vi også..
MissAntrop Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2009 Heisann! Så hyggelig å se gamle kjente her inne Tusen takk for opplysende svar og gode tips. Vi har akkurat begynt å prøve på nr 2, men jeg er svært frustrert over sambo som ikke virker som han skjønner at det bare er snakk om noen få dager hver mnd hvor jeg er fruktbar. Han sier han ikke klarer å ha sex på kommando, noe som jeg forsåvidt kan skjønne, men det er jo ikke slik at jeg kommanderer ham heller. Jeg sier bare i fra at "nå er det gode muligheter", men det blir tydeligvis for mye stress. Noen tips å komme med her? Han vil jo også veldig gjerne ha en til.. Forresten, ble dere begge fort gravide første gang? Lykke til ihvertfall!!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 ble gravid på første forsøk med Camilla, denne gangen gikk det også på første forsøk, men mistet desverre i en SA. Nå så er vi inne i vår 6 pp. Har sluttet å si ifra til mannen om når el er...hehe....da minsker prestasjonsangsten hans litt tror jeg....men han merker jo at det i noen dager blir en god del mer på han enn vanlig da hihi Lykke til!
MissAntrop Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2009 Leit å høre at du mistet. Var du kommet langt? Hehe, jeg får kanskje gjøre som deg, la være å si at noe er på gang, men heller by litt mer på meg selv i disse periodene
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Var ikke mer enn 5-6 uker på vei tenker jeg så kroppen ordnet fint opp av seg selv heldigvis. Men utrolig hvor mye man rekker å glede seg på en liten uke gitt. Er glad det skjedde så tidlig når det først skulle skje da... Merker at gubben begynner å bli litt utålmodig her i huset, lurer på hvorfor det ikke skjer noe snart hehe...men vi er jo ingen ungfoler lenger så er jo helt normalt at det kan ta litt tid. Heldigvis så har jeg stabile sykluser på 28 dager, og med hostesaftkur denne mnd så krysser jeg fingrene for at det klaffer snart :-)
MissAntrop Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2009 Jeg ser vi er omtrentlig like gamle, dvs jeg er litt eldre (blir 35 i år). Har tenkt på om det kan være med på å redusere mulighetene, men på den annen side så var jeg jo over 30 sist også, og det gikk som smurt.. Hostesaftkur har jeg aldri hørt om. Jeg regner med den er reseptfri?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Jeg blir 34 i oktober så vi er nokså jevngamle :-) Tror nok at mulighetene blir litt reduserte i vår alder men absolutt til stede :-) Jeg har prøvd Solvipect hostesaft denne pp. Fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Det som er greia med den er at den er slimløsende, og det gjelder ikke bare slim i halsen men også andre steder hehe Det gjør at svømmerne får en litt lettere oppgave på sin ferd :-) Har lest at det er en del som det har fungert på :-) Så da tenkte jeg å prøve jeg også. Tok den 3 ganger daglig, som anbefalt på flasken, i ca 7 dager totalt. Begynte et par dager etter at mensen var ferdig og tok den frem til positiv el-test. Så nå har jeg ikm til onsdag og er skikkelig spent på om det er et lite frø der denne gangen. Sitter den ikke nå så kommer jeg til å prøve solvipect igjen neste pp også, merket forskjell på el-slimet fra de andre pp mine, så har igrunn ganske stor tro på at det kan funke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå