Gå til innhold

"Strømbehandling" hos fysioterapeut?


♥ Notie♥

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å gå til fysioterapi pga bekkenløsning og det eneste som skjer på de timene er at jeg ligger på siden på en benk med sånne små elektroder klistret på korsryggen som gir svake elektriske impulser i en halv times tid. Har ikke hørt om noen andre som får denne type behandling hos fysio, er det noe her som har vært borti dette? Og som kan bekrefte at det er helt ufarlig for babyen? Jeg er nå i uke 37..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har prøvd elektroder i forrige svangerskap. Det hjalp ikke meg noe i det hele.tatt :-( Nå går jeg og får massasje, kiropraktobeh. pluss varmtvannstrening med fysioterapaut synes dette hjelper en del. Men blir svine dyrt med de behandlingene da! Anbefaler deg å gå til en fysioterapaut som kan mye om bekkenplager så du får riktig behandling.

Håper det kan hjelpe deg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det hjalp noe. Men jeg hadde denne behandlinga kun i første trimester, da. Har ikke fått lov å gå til fysio pga blødninger etter 1.trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fysioterapeut sa at det var helt uaktuelt å bruke elektoder på gravide, at det rett og slett ikke var bra for barnet. Nå kan det jo være at din terapeut bruker veldig lav strømstyrke slik at det ikke er skadelig, men da er det kanskje ikke særlig virkningsfullt heller.

Jeg trener bekkenmuskulatur hos fysioterapeuten og i tillegg får jeg massasje i korsrygg/sete da jeg har plager der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...