Gå til innhold

noen som har brukket halebeinet under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

er det noen som har brukket halebeient under fødsel og født 2 ganger hvordan ble det da med fødsel nr 2?

selv hadde jeg en tøff fødsel med nr 1 som endte i vakum og brukket halebein, og en del sting, tiden etter var ikke bra....

sliter nå med fødselsangst og har valget om fødsel eller keisesnitt....

synes dette er vanskelig valg å ta...

kom gjerne med innspill om fødsel vs. keisersnitt, og jeg vet at det beste for barnet er vanlig fødsel, men når man er redusert og har vondt i 6 mnd etter fødsel vet jeg ikke lenger hva som er best....

takk for synspunkter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg brakk halebenet under fødsel. Slet utrolig flere mnd etterpå jeg også. Tiden på sykehuset var forferdelig, klarte ikke å sitte rett på stolen når jeg skulle amme engang, var også et helvete hjemme, uff....det unner jeg ingen. Ble satt i den verste fødestillingen, har bekkenløsning og ble plassert sittende med bena i bøyler. Fikk enorm press på halebenet når jeg presset. Kjente ikke det da, men etterpå.

Jeg gruer meg veldig jeg også til denne fødselen om 4 uker. Skal pressisere at jeg IKKE skal ha samme fødestilling denne gangen. Tok keisersnitt med 1.jenta mi pga komplikasjoner for 11 år siden, nr 2 med vaginal så er veldig spent på hvordan 3.fødsel blir. Nr 2 er bare 14 mnd, så blir tett mellom 2 og 3 så håper fødselen blir enklere og raskere denne gangen.

Er også litt usikker på hva som er best av keisersnitt eller fødsel, men får jeg et valg, prøver jeg nok vanlig fødsel. Smertene er selvfølgelig utrolig mye større når det står på men man kommer seg lettere etterpå....dersom man ikke knekker halebenet da!!!

Lykke til med ditt valg :oD

Skrevet

hei

takk for svar.....

ja de smertene unner jeg ingen, men er så i tvil om hva jeg skal gjøre vil ikke ha det sånn en gang til...

må bestemme meg i løpet av 14 dager om jeg skal ha ks eller ikke...

får tenke og gruble, kanskje det er flere her som har opplevd dette?

Skrevet

Hei. Jeg brakk halebeinet under fødsel med min første. Kjente heller ikke noe under fødsel, men merket det etterpå siden jeg ikke kunne sitte. Lå de tre første månedene jeg, men husker liksom ikke at det var så ille. Bare at jeg ikke kunne være på kjøpesenter o.l når jenta skulle ammes, for da måtte jeg jo legge meg ned.

Hadde også vaginal fødsel med nr to, men da gikk det helt fint. Enda han var en del større. Sto litt på knærne for å avlaste halebeinet men da forsvant forsterlyden, så jeg fødte også han i vanlig fødestilling. Men gi beskjed på føden, så har de mange råd og tips om hva som kan gjøres for å minske risikoen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...