AmandaM Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Vet det har vert en del tråder ang. kaker. Men det hadde vert super kult viss dere kunne legge ut gode kakeoppskrifter,saftige kaker Har blitt til kake-monsteret den siste måneden...
blirjegsnartmamma Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 får ikke kopiert over oppskriften, men her er linken http://www.cacaoweb.net/sjokoladekaker/sjokoladekake-uten-mel1.html helt nydelig!!!!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 DENNE KAKA ER SUVERENT GOD=)=)=) Jeg fant ei oppskrift på Det søte liv som har blitt en hit her i familien. Den heter Awardwinning carrot cake, og oppskriften er som følger: 4 egg 400 g sukker 2 ts vaniljeessens 3,5 dl matolje (vispes sammen) 250 g hvetemel 2 ts natron 1 ts kanel (siktes og røres inn) 350 g gulrotmos 55 g revet gulrot 75 g kokos 120 pecannøtter (røres inn) Jeg pleier å lage gulrotmos selv ved å koke den for så å mose med stavmixer. I den originale oppskriften er det faktisk babymat(!) det skal være, Småfolk har visst moset gulrot på glass. Ellers pleier jeg noen ganger å bytte ut pecannøttene med valnøtter, funker bra det og:-) Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca 60 min, rund form 26 cm. Jeg bruker denne glasuren: 100 g philadelfiaost 100 g tine kremost med mandarin/ananas/aprikos 150 g myk margarin 2 ts vaniljesukker 300 g melis Pynt gjerne med 30 g pecan/valnøtter. ENJOY;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå