Gå til innhold

Dere som måtte vente litt på positive tester....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ventet dere?

Jeg er nå 5 dager over ikm, ingen tegn til tanta og bare negative tester. Jeg har til vanlig en veldig stabil syklus og har aldri tidligere vært forsinket med så mye som en dag!!

Begynner å bli litt utålmodig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang ble testen positiv etter fire uker, altså i uke 6. Da var den bare svakt positiv og tidlig UL viste blighted ovum (tom fostersekk). Endte med utskrapning.

Denne gangen hadde jeg 39-dagers sykluser de to siste syklusene og trodde jeg hadde det denne runden også, men så ble plutselig testen positiv en uke FØR ikm (iflg 39 dager). Så syklusen kan spille en puss som gjør at testene blir positive både før og etter man tror den skal bli det.

Har også ei venninne som fikk positiv test fire uker etter IKM, alt er toppers med mor og barn (3 år).

Skrevet

Jeg og har en veldig stabil syklus, toppen +- 1-2 dager. Jeg er 20 dager over IKM. Jeg testet negativt lørdag, svakt pos. søndag og mandag, neg. tirsdag og neg. i dag på urinprøve hos legen. Jeg er henvist til gynekolog for innvendig UL og har tatt blodprøve i dag og skal ta ny på fredag. Legen min mener jeg er gravid og at jeg bare produserer lite hCG. Hun sa at det er mange som ikke produserer nok til utslag på graviditetstester, og at enkelte ikke tester pos. før nærmere uke 12, og at en blodprøve vil gi et mer nøyaktig svar. Men jeg vet ikke jeg, syntes det er rart at jeg kan teste pos. for så å teste neg. dagen etter. Vent noen dager til. Står på bruksanvisning på testene at selv om de er neg. kan hCG doble seg innen 2-3 dager.

Skrevet

Forresten mulig at jeg må skifte nick nå da..? Og jeg som trodde en positiv test betydde at jeg var gravid.. :-(

Skrevet

Hmm... det er rare greier dette her. Håper du er gravid da og at du slipper å skifte nick!

Når gikk du til legen? Og har du noen symptomer?

Skrevet

Var hos legen i morges. Hun sa at hun regnet med at jeg var gravid fordi jeg er 20 dager over IKM og fordi jeg har hatt ømme pupper i ca 4 uker nå, pluss vond korsrygg, mensmurringer og kniping nederst i magen og mye utflod. Er i tillegg dausliten og trøtt hele tiden. Gleder meg hver dag til kl. blir 21, så jeg har lov å legge meg :D

Men jeg skjønner virkelig ingenting... I tillegg klør jeg som bare det på brystvortene. Er dette normalt?

Skrevet

Neimen ikke godt å si hva som er normalt eller ikke? Det må vel en ul til for å vite det sikkert da, har du fått time til det?

Jeg kjenner meg igjen når det gjelder trøttheten, er jo mer eller mindre bevisstløs om dagene. Også har jeg en del mensmurringer som er ganske så ubehagelig...

Skrevet

Jeg har fått henvisning til gynekolog for innvendig UL. Men legen ville at jeg skulle ta sett med blodprøver får å se hCG før jeg fikk time der. Men selv om man får nøyaktig hvor mye hCG en har i blodet, vil det allikevel slå ut der hvis ikke det slo ut på test?

Skrevet

Når får du svar på blodprøvene?

Jeg har nå testet med sånne som måler hcg ved 10. Og det er ganske mye lavere enn vanlige tester - men fremdeles blendahvit! Begynner å lure på om jeg bare innbiller meg alt sammen, jeg føler meg jo gravid...

Nei dette var ikke så gøy syntes jeg, hvor lenge må jeg vente før jeg kan gå til legen tror du? Vet neimen ikke om jeg klarer vente like lenge som deg!

Skrevet

min siste menstrasjon var 22.november, men testet negativt hver uke frem til 23. januar....regner med at jeg ikke er så langt på vei, men har hoppet over en mnd m eggløsning...har legetime i morgen...håper jeg blir søkt på tidlig UL for å få en nøyaktig termin...akkurat nå tar jeg utgangspunkt fra den 23.1...så tenker at terminen blir i starten av oktober...frustrerende når ikke alt går etter boken ; )

masse lykke til dere

Skrevet

Fra hvor mye hCG måler vanlige tester da? Laben sa at de ville ha svarene innen to dager mest sannsynlig, så får svar i morgen regner jeg med. Da skal jeg ta en blodprøve til. Det er jo bare å bestille time hos legen. Legen min forstod at jeg syntes at det var frustrerende. Hun min ville at jeg skulle ta en blodprøve selv om testen var negativ fordi hun mente at siden jeg var sein og hadde symptomene mine tydet på en graviditet.

Skrevet

Vanlige tester slår ut på 25.

Har litt lyst til å bestille en time hos legen, men bare tanken på å prate med de sekretærene der får meg til å bli helt dårlig... Dummere mennesker skal du lete lenge etter. Ble fryktelig dårlig behandlet når jeg hadde SA.... Er ganske så slitsomt når du må trygle og be om å få komme til legen hver gang... !

Håper du får gode nyheter i morgen da :o)

Skrevet

Ja, det er ikke alltid lett med disse sekretærene. Men om du ringer og bestiller en time så har du rett på det. Hvis det tar lang tid, kan du jo evt. gå til en privat klinikk da? Koster litt mer, men du slipper jo hvertfall å vente og sekretærene der er hvertfall litt hyggeligere.

Skrevet

Jeg har nå bestilt time hos legen, men kommer ikke til før 24 februar så regner vel igrunn med at noe har skjedd innen det... Har en del menssmerter nå, redd det kanskje er tanta som er på vei..! Nei jeg skjønner virkelig ingenting... Slitsomt å tenke på dette hele tiden, men klarer ikke la vær heller.

Skrevet

Jeg også tenker på dette hele tiden, og det er utrolig irriterende. Klarer omtrent ikke å konsentrere meg om noe. Er heldigvis sykemeldt (av andre grunner enn dette) så slipper å bekymre meg for at jeg gjør en dårlig jobb på jobb ;) Har hatt menssmerter i flere uker jeg, men ingen mens.. To positive tester og to negative etter det... Jeg skjønner heller ingenting...

Skrevet

Det er jo vanlig å ha menssmerter når man er gravid også så... Blir spennende å se hva svaret på blodprøven blir i morgen, du må nødt til å holde meg oppdatert!

Det går nok litt utover jobben disse dagene, men samtidig holder det tankene mine opptatt litt innimellom om ikke annet!

Skrevet

Sant det... Leste nettopp på forskjellig sensitiviteter på testene.. De jeg har testet positivt på gir positivt utslag fra 25 og oppover, mens de jeg testet negativt på gir positivt utslag fra 50 og oppover. Men skulle vel uansett ha hatt mer hCG enn 25 nå? Leste også at 12% av kvinner tester negativt tom 3 uker etter IKM.

Skrevet

Vel da kom tanta til meg :( 7 dager over tiden :( Så utrolig deprimerende.

Men jeg er ganske så overbevist om at du bærer på en liten spire, du må fortelle hva prøvene sa.

Skrevet

Ringte legekontoret kl. 09, men svarene var ikke kommet ennå. Labdamen sa at jeg kunne prøve igjen litt senere i dag, så venter sikkert til kl. 12. Ingen tante her i gården, ennå hvertfall, 23 dager IKM i dag !

Skrevet

Du må jo være gravid, kan ikke skjønne noe annet! Du får holde meg oppdatert.

Skrevet

Dette er kjempespennende, jeg følger med. Har selv ultralavt hcg, men jeg testet positivt en uke før blodprøve, som var på 22 første gang, steg så etter 6 dager til 308, og så dagen etter 540.

Skrevet

Snakket med laben i dag... cHG mindre enn 3... Så nå får jeg bare vente på mensen..

Skrevet

Nei :( Så trist. Da håper jeg du får mensen igjen snart, så du kommer deg videre! Uff.. dette er virkelig ingen bra dag! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...