Gå til innhold

Når forteller dere det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når forteller dere denne fantastiske nyheten til verden?? Vet jo at de fleste gjør det i uke 12..men lurer litt på om vi skal gjøre det i svangersskaps uke 12, eller fosterets alder uke 12..Sjansen for abort avtar vel i svangerskapskaps uke 12..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fortalt det til familie og nærmeste venner allerede vi, og vi er nå i uke 9+1. Jeg klarer ikke å holde det hemmelig, samtidig som jeg blir så dårlig at det er vanskelig å skjule det. Derfor har jeg fortalt det på jobben, og i barnehagen til de eldste barna. Jeg tenker litt sånn at om jeg mister, vil jeg ikke kunne klare å skjule det for mine nærmeste uansett.

Skrevet

Vi er 6+4 og har fortalt det til foreldrene våre og søsken, pluss et par bestevenner. Alle visste vi prøvde, siden vi mistet forrige gang, så det er like greit å si det. VI sa det tidlig forrige gang også, da var det godt å ha folk rundt seg som visste at vi mistet. Tror ikke det er farlig å si det til de nærmeste i starten. Så kan resten av verden få vite det senere.

Kan også være greit å si det på jobben tidlig om symptomene hemmer arbeidsdagen. FOr min del er jeg så utrolig trøtt siden jeg sover dårlig om natta, så jeg vurderer å si det, men tenkte å vente til etter UL om ei uke.

Skrevet

hei

er også 6+4 idag:) har enda ikke fortalt det, men har tenkt til å fortelle det til familien i uke 8.. har vært ganske dårlig, men vi bor ikke på samme plass så har vært lettere å skjule det for dem.. vurderer å fortelle bestevenninna mi også.. for å kunn eha noen å støtte seg til:)

kan jeg spørre når du mistet forrige gang lillejenta 2? hadde du annereledes symptomer da?

Skrevet

Her er det ingen vits å kun fortelle de nærmeste, de klarer ikke holde tett, så da venter vi så lenge som mulig. Jeg er 11 uker i dag, men er litt redd for at magen snart avslører meg. Skjønner ikke hvordan det er mulig å ha så stor mage allerede!

Skrevet

Første gang fortalte vi det til de aller nærmeste når jeg var i uke 11, denne gangen kom magen allerede i uke 5/6 og vi fortalte det til de nærmeste i forrige uke, altså uke 7 - magen er så abslutt avslørende og vi ville fortelle det før det begynner å gå evt rykter...

Sjansen for spontanabort avtar i fosterets uke 12, altså mors uke 14! Det står på babyverden og de andre terminkalkulatorene =)

Klems

Skrevet

Ja, det var litt annerledes. HCGverdiene var lavere enn normalt, selv om de steg som de skulle. Brystvortene var såre, men puppene vokste ikke. Nå har de blitt nesten dobbelt så store! Men jeg var like trøtt den gang som nå. Ikke er jeg kvalm nå, og ikke var jeg kvalm da, men er jo tidlig ennå.

Det verste er egentlig tiden. Tiden går så ufattelig sakte når jeg er gravid! Normalt flyr dagene, men nå venter vi bare på UL for å se om det faktisk er noen der inne!

De oppdaget BO på tidlig UL i uke 7, men ventet til uke 9 med utskrapning i tilfelle de hadde sett feil. Det var to slitsomme uker.

Skrevet

Jeg er 12+2 i dag. Her er det bare de nærmeste i familien som vet det og noen få nære venner. Jeg vil så gjerne fortelle alle det, men jeg føler også for å vente litt til:)Men jeg tror ryktene har begynt å spre seg litt:)

Skrevet

Takk for svar :) Vi har fortalt det til foreldrene våre, og to gode vennepar..er i uke 11 nå, får se hvor lenge vi klarer å holde det hemmelig for verden..litt redd for abort etter å ha spredd nyheten..samtidig veldig lyst å fortelle det!!!

Skrevet

Jeg er 10+5 å har fortalt det til alle :) Har vert på ul å alt så bra ud så da sa vi det bare :)

Skrevet

På min terminkalkis står det at risikoen for SA avtar 18. feb, og da er _jeg_ 12 uker på vei, er ikke fosterets uke 12. Og ja, har regnet riktig ang unnfangelsen. :)

Skrevet

Er mors uke 12 og fosterets uke 10 abortrisikoen avtar:)

Skrevet

Jepp, ellers synes jeg det er rart at 2. trimester starter etter mors 12. uke og ikke etter mors 14. uke :P

Skrevet

Hehe ja....men fosteret er jo ferdig utviklet i mors uke 12:)Er iallefall det det står på babyverden og i bøkene at risikoen for abort avtar etter mors uke 12....

Skrevet

Ja, det var det jeg også synes å ha lest :) Er du langt på vei da? =)

Skrevet

Jeg er straks i min 16 uke så hører egentlig ikke til her.Men syntes det er litt koselig å besøke de forskjellige forumene:)Du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...