Gå til innhold

Sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem bør gjøre det, mannen eller dama? Skal ha mitt 3. keisersnitt, og vurderer å få gjort det i forbindelse med operasjonen. Er likevel i tvil. Mannen min er uinteressert og vil ikke. Kvinnen må ofte sykemeldes i 2-3 uker etter inngrepet står det i brosjyren jeg fikk på sykehuset. Mannen trenger bare 1-3 dager å komme seg på. Selv om jeg har hatt et helvetes svangerskap nå, er jeg likevel usikker. Noen med erfaring? Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ALDRI tvinge noen til å sterilisere seg.

Så hadde ikke mannen hatt lyst, ville jeg tatt inngrepet selv.

Kanskje han vil ha barn med ei anna en gang, finnes ingen garantier for at forhold varer livet ut.

Greit mannen _kan_ få det omgjort, men man skal aldri ta et slik inngrep med det i tankene, for det er ikke altid det går ann å få det omgjort igjen.

Skrevet

Har ikke erfaring ifm sterilisering, men jeg ville ikke gjort det. Det er mye vanskeligere å reversere en sterilisering hos en kvinne enn hos en mann, så dersom dere skulle ombesemme dere og ville ha flere barn, så er sjansene ganske små for at dere kan bli gravide igjen om du velger å sterilisere deg og senere prøver å reversere den.

Selv om dere kanskje ikke kan tenke dere flere barn nå, så kan man aldri vite....

Sånn helt hypotetisk, dersom dere skulle bli skilt, eller gud forby at mannen din skulle falle fra mens du enda er fertil, du møter en ny mann en gang i fremtiden og ønsker barn med han, så er det greit å ikke ha gjort det. Som sagt, for mannen kan det sokm regel fixes ved et lite inngrep. Høyst usannsynlig at du noen gang vil havne i en slik situasjon, men man vet aldri hva fremtiden bringer, hverken på godt eller vondt. Sikkert ikke alle som synes dette var noen god grunn, men det var nå mitt syn på saken.

Skrevet

Jeg går også med mitt 3 barn.

Jeg skal sterilisere meg hvis jeg må ta keisersnitt, det er avtalt med lege.

Jeg har en fødsel og et keisersnitt bak meg, så det er ikke godt å vite...

Det er jo inngrepet som gjør at du må sykemeldes, og når man ar keisersnitt, så er det ett fett om man steriliserer seg eller ikke.

Jeg har en venninne som gjorde det, hun hadde da vært gjennom 2 keisersnitt, hun merket jo ikke forskjell på inngrepene, selv om hun steriliserte seg siste gang.

Hvis du er sikker på at du ikke vil ha flere barn, så er det virkelig tiden for å gjøre det ved et keisersnitt, da er du åpnet likevel!

Nå har jeg en mann, som er enig om dette, så hvis jeg ikke skal ta keisersnitt, kommer han til å sterilisere seg.

Jeg hadde ikke tvilt på det hvis jeg var sikker på at jeg ikke ville ha flere barn. Men du MÅ være sikker, dette er en endelig avgjørelse å ta!

Jeg er sikker, men det kan jo hende jeg er eldre enn deg, og denne gangen har kroppen gitt beskjed om at jeg ikke bør gå gravid flere ganger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...